آیا خرید ملک در ترکیه خوب است

News
شنبه 21 آبان 1401

بعد از نوسانات نرخ ارز و با توجه به شرایط اقتصادی که این روزها ترکیه درگیر آن است، آیا باز هم سرمایه گذاری یا خرید ملک در ترکیه سودآور و خوب است؟ آیا سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در ترکیه عاقلانه است؟ موسسه مهاجرتی های هومز خدمات بسیار متنوعی در زمینه مهاجرت به ترکیه و سرمایه گذاری در ترکیه ارائه می دهد که در این مقاله سعی کرده ایم تا به بسیاری از سوالات شما که استرس زیادی از این بابت دارید را در این زمینه پاسخ دهیم

آیا خرید ملک در ترکیه خوب است

آیا سرمایه گذاری در ترکیه با خرید ملک خوب است؟

ترکیه مرکز جهانی جذب سرمایه گذاران و تجار خارجی بوده, به ویژه با فرصت های سرمایه گذاری متعددی که در بخش های مختلف املاک، صنعت، تجارت، کشاورزی و....فراهم می کند. با توجه به آنچه در سال های اخیر، رونق و توسعه بخش املاک و مستغلات ترکیه شاهد بوده ایم، این سال ها را می توان فاز طلایی در دنیای املاک ترکیه نامید چرا که قیمت املاک و مستغلات در این کشور به طور بی سابقه ای افزایش یافته است. تعداد املاک فروخته شده در این مدت پررکورد بوده و نرخ بالایی در خرید و فروش املاک توسط سرمایه گذاران خارجی داشته است.

آیا خرید ملک در ترکیه در سال 2022 خوب است؟

شکی نیست, دوره ای که شاهد شکوفایی و توسعه در بخش املاک و مستغلات ترکیه بودیم با برنامه ریزی قبلی از سوی دولت ترکیه انجام شد. دولت ترکیه قوانینی را تصویب کرده که بازرگانان را تشویق کند تا اولین قدم را برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات این کشور بردارند.

بر اساس آمار رسمی فروش آپارتمان منتشر شده توسط موسسه آمار ترکیه، درصد خرید آپارتمان های خارجی در ترکیه از سال 2015 در حال افزایش و رشد بوده است. این افزایش با داده های آماری تایید می شود که نشان می دهد تعداد آپارتمان های فروخته شده از 22428 ملک در سال 2017 به 40044 ملک افزایش یافته است. در سال 2020، در حالی که تعداد آپارتمان های فروخته شده به سرمایه گذاران خارجی به 67322 ملک رسیده است که بالاترین تعداد در طی 10 سال اخیر بوده است.

این نرخ بالای خرید ملک توسط سرمایه گذاران خارجی در ترکیه به دلیل اصلاح قوانین شهروندی ترکیه بوده که بسیاری از تجار را به سرمایه گذاری در این کشور تشویق کرده است. همچنین کاهش ارزش سپرده بانکی تضمین کننده شهروندی ترکیه برای خارجی ها از 3 میلیون دلار به 500 هزار دلار بوده که سبب شده تا تعداد سرمایه گذاران را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

با توجه به اطلاعات ذکر شده، می توان گفت که سرمایه گذاری در املاک ترکیه هنوز بسیاری از مزایای خود را حفظ کرده است که در هر چقدر جلوتر برود, سبب تشویق و جذب سرمایه گذاری خارجی در این کشور شده و مشوق های بسیاری را با خود همراه می کند مهمترین آن ها وادار کردن بازرگانان به سرمایه گذاری در املاک و مستغلات ترکیه است.

آیا نوسانات قیمت لیر بر قیمت ملک در ترکیه تأثیر گذاشته است؟

آیا نوسانات قیمت لیر بر قیمت ملک در ترکیه تأثیر گذاشته است؟

پس از نوسانات اخیر نرخ لیر ترکیه و کاهش شدید آن در برابر ارزهای خارجی، این سوال برای سرمایه گذارانی که قصد خرید ملک و اخذ اقامت در ترکیه را دارند این است که آیا خرید ملک در این زمان سرمایه گذاری موفق و خوبی است یا همراه با ریسک می باشد؟ همچنین آیا نوسانات لیر ترکیه بر سرمایه گذاری املاک در شهر های دیگر ترکیه همچون استامبول نیز تأثیر گذاشته است؟ تمامی این سوالات در ذهن بسیاری از افراد به وجود می آید که وبسایت های هوکز در صدد رفع ان قبیل میاحث و سوالات شماست.

برای پاسخ به این پرسش‌ها می‌توان گفت که ریسک ضرر همیشه در همه سرمایه‌گذاری‌ها وجود دارد و هر چقدر هم هر حوزه تخصصی تر شود, باز هم نیاز به قبول کردن ریسک تصمیم است. سرمایه‌گذار باهوش کسی است که می‌تواند عوامل موفقیت پروژه خود را تعیین و از مزایای آن نهایت استفاده را کند. این موضوع به افراد این اطمینان را می دهد که موفقیت وی در گرو کاهش ریسک و کسب اطلاعات بیشتر در فلان زمینه است. همه از نوسانات لیر ترکیه در ماه های اخیر و به دنبال آن افزایش قیمت ملک در ترکیه و تغییرات بازار املاک و همچنین افزایش قیمت مواد اولیه مورد نیاز پروژه های ساختمانی و مسکن اطلاع دارند. بنابراین نوسانات لیر ترکیه به ویژه افزایش ارزش دلار در برابر لیر ترکیه عامل حیاتی و مهمی است که سرمایه گذاران خارجی در مرحله اول از آن بهره می برند. مبلغی که سرمایه گذار خارجی برای خرید ملک در مناطق حاشیه ای استانبول می پردازند، اکنون آن ها را واجد شرایط خرید ملک در یکی از مناطق مرکزی شهر می کند. علاوه بر این، شرکت های ساختمانی قیمت آپارتمان ها را افزایش داده اند تا با تعییر نرخ لیر ترکیه, تطابق آن با عایدی همشهریان بیشتر شود. این موضوع تأثیر مثبتی بر سرمایه گذاران خارجی دارد که از طریق آن مهاجران می توانند سرمایه گذاری های موفقی را انجام دهند و ریسک سرمایه گذاری خود را تا حدودی کاهش دهند.

مزایای سرمایه گذاری شخصی و خرید ملک در کشور ترکیه چیست؟

مزایای سرمایه گذاری شخصی و خرید ملک در کشور ترکیه چیست؟

بازار املاک و مستغلات ترکیه دارای مزایای بسیار زیادی است که باعث می شود سرمایه خارجی برای بسیاری از سرمایه گذاری های املاک در دسترس افراد باشد. چه در ملک مسکونی و چه تجاری سرمایه گذاری کنید، گزینه های زیادی در اختیار شما قرار دارد که می توانید از آن ها کمک بگیرید. از جمله مزایای سرمایه گذاری در ترکیه با خرید ملک می توان به موارد زیر اشاره کرد که عبرتند از:

  1. اخذ اقامتگاه مسکونی
  2. اخذ تابعیت ترکیه با خرید ملک به ارزش حداقل 250000 دلار
  3. اخذ پاسپورت ترکیه و آزادی رفت و آمد بین کشورهای همسایه و حتی جهان
  4. بازدهی بالا که از طریق فروش یا اجاره منزل خود
  5. افزایش ارزش ملک در بلند مدت و به دنبال آن افزایش ارزش سرمایه
  6. فرصت استفاده از تسهیلات دولتی ارائه شده توسط دولت ترکیه به سرمایه گذاران مهاجر
  7. امکان تحصیل زبان انگلیسی در موسسات آموزشی بین المللی و دانشگاه های دولتی این کشور محبوب  

کپی رایت @ Hihomes. طراحی و توسعه توسط Rigel.ir