اجاره خانه در استانبول

News
شنبه 15 بهمن 1401

ترکیه در سال های اخیر رونق عظیمی را در بازار مسکن تجربه کرده است و دلیل این امر اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک می باشد. این امر نقش مهمی در ورود سرمایه گذاران خارجی از سراسر جهان به کشور ترکیه را ایفا کرده چرا که میزان زیادی ارز را به این کشور وارد می کند. اجاره خانه ارزان در استانبول ترکیه نیز یکی از روش های اقامت موقت در این کشور بوده که در این مقاله از های هومز قصد داریم در مورد حداقل اجاره خانه در ترکیه، شرایط اجاره خانه در استانبول و سایر شهرها اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین اگر قصد اجاره هر نوع ملک در ترکیه را دارید، این مقاله می تواند راهنمای خوبی برای شما عزیزان بوده باشد.

اجاره خانه در استانبول

شرایط اجاره خانه در ترکیه چیست؟

ترکیه کشوری زیبا و دارای سواحل خیره کننده ای است که امروزه بسیاری از متقاضیان را به خرید ملک در این کشور واداشته است. علاوه بر خرید ملک، شرایط اجاره خانه در ترکیه یا سایر انواع ملک نیز برای افراد مهیا گردیده که این موضوع می تواند در رونق اقتصادی شهرهای مهجارپذیر داشته باشد. اجاره ملک در یک کشور خارجی برای اکثر متقاضیان امری ترسناک به نظز می رسد چرا که نگران بروز مشکلاتی مانند بروز مشکلات قانونی در ملک و موارد دیگر هستند. تمامی متقاضیانی که اجازه اقامت در ترکیه را دریافت کرده اند، واجد شرایط اجاره ملک در ترکیه می باشند و شما عزیزان نیازی به دلهره از این بابت را ندارید. بنابراین یکی از مهم ترین شرایط برای اخذ اقامت در ترکیه، اجاره ملک یا خرید آن است که برای اجاره ملک در ترکیه ابتدا باید املاک مختلف را بررسی کرده و سپس اقدام نهایی برای خرید کنید.

در کشور ترکیه، هزینه هر گونه مالیات بر دارایی توسط مالک زمین پرداخت می شود و به همین خاطر شما از پرداخت این هزینه ها معاف هستید. با این حال، در برخی موارد نادر، برخی از صاحبان ملک هزینه رنگ آمیزی خانه را از مستاجر جدید اخذ می کنند که در این مورد باید با صاحب ملک مذاکره داشته باشید.

برای اجاره خانه در ترکیه, چه نکاتی را مدنظر قرار دهیم؟

در خرید خانه یا اجاره ملک در ترکیه باید به یکسری نکات مهم توجه زیادی کنید که این نکات عبارتند از:

  • فروشگاه های محلی و نزدیک به خانه خود را کاوش و بررسی کنید چرا که وجود آن ها در محل ملک شما سبب راحتی خرید هرروزه شما می شود.
  • وجود مخزن آب در آپارتمان را برای مدت زمان قطع آب نیز باید به خوبی بررسی کنید.
  • قبل از اجاره ملک، فشار آب خانه را حتما چک کنید.
  • همچنین صورتحساب های قبلی ملک را بررسی کرده و مطمئن شوید که توسط مستاجر قبلی پرداخت شده است.
  • به یاد داشته باشید که حتما با مالک قرارداد کتبی امضا نمائید.
  • اگر در زمان عقد قرارداد، صاحب خانه بخواهد خانه را بفروشد، شما به عنوان مستاجر 6 ماه فرصت دارید که ملک را تخلیه کنید. اما این مورد بستگی به متن قرارداد شما داشته و در غیر این صورت باید ظرف مدت 2 ماه خانه را تخلیه کنید.
  • افراد بومی و خارجی در ترکیه از حقوق مساوی برخوردارند، بنابراین هنگام خرید و اجاره ملک در ترکیه با شما به عنوان یک شهروند ترکیه باید رفتار شود.

برای اجاره خانه در ترکیه, چه نکاتی را مدنظر قرار دهیم؟

قوانین اجاره خانه در ترکیه چیست؟

در اجاره خانه کشور ترکیه یکسری قوانین وجود دارد که این موارد عبارتند از:

  • مسئولیت نگهداری و استفاده از ملک اجاره ای در کشور ترکیه بر عهده مستاجر می باشد.
  • مستاجر موظف است به فرهنگ آپارتمان نشینی احترام بگذارد و با همسایه های خود به خوبی رفتار کند.
  • مستاجر حق اجاره و واگذاری ملک را به شخص ثالثی را نخواهد داشت.
  • مستاجر حق تعمیر، تغییر یا نوسازی ملک را ندارد و فقط با اجازه کتبی مالک می تواند این کار را انجام دهد.
  • پس از پایان مدت اجاره و در صورت عدم تمدید، مستاجر موظف است آپارتمان را به همان ترتیبی که آن را دریافت کرده است به موجر تحویل دهد.
  • در صورت درج شرط پیش پرداخت در قرارداد اجاره, مستاجر موظف به پرداخت آن خواهد بود و  قاعده کلی استرداد پیش پرداخت توسط مستاجر شامل تحویل ملک در روز اول می باشد.

هزینه زندگی در ترکیه برای متقاضی خارجی چقدر است؟

هزینه های زندگی در ترکیه به طور کلی به دسته های اصلی زیر تقسیم می شوند که در زیر اطلاعات کامل تری در مورد هر بخش در اختیار شما قرار خواهد گرفت. به همین خاطر اگر هزینه های زندگی در کشور ترکیه برای شما عزیزان مهم است, تا انتهای این محتوا ما را همراهی کنید.

  • حساب های روزمره

قبض های خانگی در ترکیه بسیار ارزان می باشد و این ارزان بودن با گران بودن اجاره ملک در ترکیه جبران می شود. هزینه های ماهانه شامل برق، آب، تلفن، گاز، اینترنت و فاضلاب می باشد و افرادی که در ساختمان های بالای 6 واحد زندگی می کنند نیز باید هزینه آپارتمان را پرداخت کنند که این هزینه قبض ماهیانه برای یک خانوار معمولا بین 400 تا 600 لیر ترکیه می باشد.

  • مالیات و بیمه

مالیات و بیمه در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی بسیار پایین بوده و بر اساس تعداد افراد و قیمت رسمی ملک محاسبه می شود. بیمه بودن ملک از جمله شرایط اجاره ملک در ترکیه بوده که غالبا بسته به متراژ خانه اجاره شده, اجباری خواهد بود. به غیر از بیمه زلزله می توانید خانه را در برابر سرقت و آتش سوزی نیز بیمه کنید که مالیات و هزینه های بیمه در کشور ترکیه بین 400 تا 700 لیر ترکیه در سال خواهد بود.

  • هزینه غذا و خوراک در ترکیه

هزینه غذا بستگی به تعداد اعضای خانواده و سبک زندگی افراد دارد و به همین خاطر نمی توان عدد خاصی را برای آن در نظر گرفت. می توان اشاره کرد که هزینه های زندگی اعم از خوراک، پوشاک و حمل و نقل به طور متوسط در این کشور بسیار بیشتر از کشور ایران خودمان است.

  • قیمت حمل و نقل در ترکیه

قیمت حمل و نقل در ترکیه یک هزینه اساسی محسوب می شود و مقدار آن بستگی به این دارد که در یک ماه چند بار از حمل و نقل عمومی استفاده کرده اید. قیمت هر لیتر بنزین در ترکیه 6 لیر بوده و به همین دلیل هزینه حمل و نقل آن به همان نسبت بالا خواهد بود.

  • هزینه مراقبت بهداشتی در ترکیه

هزینه بیمه درمانی برای یک فرد خارجی در ترکیه برای استفاده از مزایای بیمه بین 7000 لیر در سال خواهد بود و این عدد نسبت به کشور ایران بسیار بالاست.

https://hihomes.org/services/Buy-property-in-Istanbul

سخن پایانی

اجاره خانه در استانبول معمولا به صورت بلند مدت و کوتاه مدت انجام می شود و اجاره کوتاه مدت برای کسانی است که برای گردشگری یا اهداف کوتاه مدت به ترکیه سفر می کنند. این افراد برای کاهش هزینه های زندگی در استانبول به جای اقامت در هتل به اجاره خانه در این کشور روی می آورند که بهتر است برای انتخاب خانه و اجاره آن از آژانس های املاک معتبر استانبول کمک بگیرند. اگر ترس زیادی از بابت خرید خانه در استانبول ترکیه دارید, می توانید از مشاوران گروه های هومز به آدرس اینترنتی https://hihomes.org/  مراجعه کرده و از آن ها کمک بخواهید.

کپی رایت @ Hihomes. طراحی و توسعه توسط Rigel.ir