ارزان ترین شهرهای ترکیه برای خرید ملک

News
یکشنبه 09 بهمن 1401

اگر تصمیم به مهاجرت به ترکیه را دارید باید همه جوانب را در نظر بگیرید که ارزان ترین شهر ترکیه برای خرید ملک و زندگی در آن کدام شهر است؟ این سوال بسیار مهمی است چرا که در ابتدای مهاجرت شما باید تمام احتمالات را در نظر بگیرید. راه های زیادی برای مهاجرت به ترکیه وجود دارد که خرید ملک در استانبول و شهرهای مهم ترکیه از جمله روش های دریافت شهروندی و پاسپورت ترکیه می باشد. تا انتهای این مقاله همراه ما در وبسایت های هومز باشید تا در ارتباط با ارزان ترین شهرها برای خرید ملک در ترکیه بیشتر صحبت کنیم.

ارزان ترین شهرهای ترکیه برای خرید ملک

بهترین شهرهای ترکیه برای خرید ملک

یکی از دغدغه هایی که همواره ذهن خریداران ملک در ترکیه را به خود مشغول کرده است، انتخاب محله مناسب و بهترین شهر این کشور برای خرید ملک می باشد. امروزه  یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای خرید ملک در استانبول می باشد چرا که مساحت استانبول حدود ۷ برابر تهران و ۵۳۴۳ کیلومتر مربع و گران ترین خانه ها در مجلل ترین مناطق استانبول مانند ببک، اورتاکوی، اتیلر و بشیکتاش در آن جا قرار دارند. از ارزان ترین مناطق ترکیه نیز می توان به کارتال، عثمان پاشا، اسنیورت و بیلیچدوزو نیز اشاره کرد که علاوه بر استانبول، ازمیر، آنتالیا، آلانیا، سیده، بدروم، کمر، بلک، فتحیه، دیدیم، دالیان و کالکان از بهترین شهرها برای خرید ملک در ترکیه می باشند.

ارزان ترین شهرهای ترکیه

بسیاری از مناطق ترکیه در مقایسه با شهرهایی مانند آنکارا و استانبول قیمت مناسب تری برای خرید خانه دارند که از ارزان ترین شهرهای ترکیه می توان به قارس، هاکاری، بیتلیس، بینگل، بیلجیک، آگرا و ... اشاره کرد. اما به غیر از این مناطق، شهرهای ارزانتر دیگری نیز در ترکیه وجود دارند که به فرهنگ ایرانی بسیارنزدیکتر هستند و ما این شهرها را به شما پیشنهاد می کنیم. در ادامه این مطلب لیستی از بهترین و ارزان ترین شهرهای ترکیه را برای خرید ملک و زندگی برای ایرانیان با امکانات و آب و هوای مناسب انتخاب کرده ایم.

 

  • آلتینکوم- دیدیم

یکی از گزینه های مورد علاقه گردشگران خارجی به خصوص انگلیسی ها برای مهاجرت به ترکیه, شهر آلتینکوم است که این شهر به نام دیدیموس نیز معروف می باشد. قیمت خرید خانه در شهر دیدیم از 45 هزار دلار شروع می شود که در این شهر ویلاها، خانه ها، آپارتمان ها و همچنین زمین های آماده برای ساخت و ساز بسیاری وجود دارد که باعث می شود قیمت ملک در این شهر زیبا پایین بماند.

  • شهر دالامان

یکی از ارزان ترین شهرهای ترکیه برای خرید خانه، شهر زیبای دالامان بوده که این شهر فرصت خوبی برای آشتی با طبیعت را به شما عزیزان می دهد. مهمتریم مزیت این شهر, فرودگاه بین المللی آن است و بودجه اولیه برای خرید ملک در دالامان حدود 45 هزار دلار می باشد. اگر با مزیت مهم این شهر جهت خرید ملک مشکلی ندارید, می توانید از دالامان برای زندگی کردن خود کمک بگیرید.

شهر دالامان برای خرید ملک

 

  • شهر ترابزون

همچنین یکی از ارزان ترین شهرهای ترکیه برای خرید ملک، ترابزون است که می توان به عنوان یک شهر ایده آل برای سرمایه گذاری نیز نام برد. ترابزون نیز مانند دیدیم کمتر مورد توجه سرمایه گذاران خارجی قرار گرفته است و اکثر سرمایه گذاران و خریداران اروپایی سواحل غربی و جنوبی ترکیه را برای خرید خانه ترجیح می دهند. اکثر خریداران از آسیا و خاورمیانه به دلیل فضای مناسب برای خانواده ترجیح می دهند در ترابزون خانه بخرند چرا که با صرف هزینه ای مناسب, گزینه های بسیار مناسب و خوبی با تراس، دید دریا و مبلمان در شهر ترابزون خواهد بود.

  • شهر سامسون

سامسون یکی از شهرهای قدیمی ترکیه مناسب برای مهاجران با جمعیت زیاد است که این شهرعلاوه بر جاذبه های گردشگری, هر ساله افرادی مهاجر زیادی را به خود جذب می کند. همچنین زندگی در این شهر بسیار اقتصادی است چرا که این شهر مرکز تولید ابزار جراحی در ترکیه محسوب شده و شرکت های بزرگی در آن مستقر هستند.

  • شهر ماردین

ماردین نیز یکی دیگر از استان های ترکیه بوده که این شهر با 800 هزار نفر جمعیت دارای آب و هوای گرم و مرطوب می باشد. به همین خاطر این شهر زیبا را باید جزء ارزان ترین شهرهای ترکیه برای خرید ملک دانست.

  • شهر زونگلدک

شهر زونگلدک در شمال ترکیه قرار داشته و این شهر در تابستان دارای آب و هوای گرم و مرطوب و در زمستان سرد بوده که برای مهاجران به شهر ترکیه بسیار مناسب می باشد. امروزه اقتصاد شهر زنگولدک بر پایه معادن این شهر استوار بوده و معدنچیان و افرادی که در رشته معدن زونگلدک تحصیل کرده اند از جایگاه شغلی بالاتری در این شهرستان برخوردار هستند.

  • شهر سیواس

شهر سیواس که یکی از ارزان ترین شهرهای ترکیه برای خرید ملک محسوب می شود, جزء مناطق باستانی و بسیار متمدن است. دانشگاه های مختلفی در این شهر وجود دارند که به تدریس علوم، پزشکی، دندانپزشکی و ... می پردازند. همچنین دریاچه گوک پینار، مدرسه بروجیه، مسجد جامع و بیمارستان دیوریگی از جاذبه های گردشگری در شهرستان سیواس ترکیه بوده که سبب توجه به این شهر شده است.

  • شهر قونیه

شهر قونیه ترکیه نیز در قسمت جنوبی آنکارا با آب و هوای نیمه خشک واقع شده که ساکنان این مناطق علاوه بر مسلمان بوده, به شغل کشاورزی مشغول هستند. بارندگی در این شهر نسبت به مناطق دیگر متوسط بوده و از جاذبه های گردشگری قونیه می توان به آرامگاه مولانا و موزه این شهر اشاره کرد.

  • شهر وان

در حال حاضر شهر وان حدود 600 هزار نفر جمعیت داشته و در شرق ترکیه قرار دارد که همین موضوع می تواند گزینه خوبی برای پیداکردن ملک ارزان در این شهر محسوب شود. جالب اینجاست که جمعیت کردهای این شهر از جمعیت ترک های ترکیه بیشتر بوده و همین عامل نقش کلیدی در جذب مهاجران کرد به این مناطق شده است.

 شهر استانبول

خرید ملک ارزان در استانبول ترکیه

شاید تعجب کنید که شهر استانبول در لیست ارزان ترین شهرهای ترکیه برای خرید خانه قرار گرفته است. در واقع استانبول دارای مساحت بسیار بزرگ (حدود 7 برابر تهران) و مناطق بسیاری در بخش های آسیایی و اروپایی بوده که از این رو، در این شهر بزرگ، مناطق گران قیمت، مجهز و خانه های لوکس برای پروژه های در حال بهره برداری و مناطق در حال توسعه متناسب با بودجه و سلیقه شما وجود دارد. میانگین قیمت خرید خانه در برخی از مناطق استانبول از 45000 دلار شروع می شود که با توجه به استقبال بالای گردشگران در این منطقه، سرمایه گذاری مطمئن و درآمد ارزی مناسبی را برای شما خواهد بود.

سخن پایانی

برای کاهش مشکلات ناشی از مهاجرت بهتر است در مورد مقصد مورد نظر خود به کشور ترکیه به عنوان ارزان ترین مناطق, بیشتر تحقیق کنید. یکی از مهم ترین مواردی که باید در نظر داشته باشید این است که باید هزینه های خود را در کشور و شهر مورد نظر خود برآورد نمائید تا در آینده با مشکلات زیادی روبرو نشوید. اگر بودجه شما برای مهاجرت به ترکیه از طریق خرید خانه و اخذ اقامت در ترکیه کم است، بهتر است ارزان ترین شهرهای ترکیه را برای خرید ملک و زندگی انتخاب کنید. اگر هم در مورد اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه سوالی دارید, می توانید با گروه های هومز به آدرس اینترنتی https://hihomes.org مراجعه کنید تا بیشتر راهنمایی شوید

کپی رایت @ Hihomes. طراحی و توسعه توسط Rigel.ir