ترکیه برای زندگی بهتره یا ایران

News
چهارشنبه 26 بهمن 1401

دلایل زیادی برای مهاجرت و زندگی در ترکیه وجود دارد چرا که زندگی در کشوری جذاب و توریستی با فرهنگ غنی و متمدن اروپایی و آسیایی برای همه مردم جذاب به نظر می رسد. اگر سوال شما نیز این است که ترکیه برای زندگی بهتره یا ایران, تا انتهای این مقاله از وبسایت های هومز با ما همراه باشید تا شما عزیزان را با این موضوع بیشتر آشنا کنیم.

 

مقایسه زندگی بهتر در ایران و ترکیه

ترکیه یکی از کشورهای آسیایی و شرقی به شمار می رود که دارای آب و هوای متنوع و مناطق گردشگری شگفت انگیزی می باشد که این کشور در حال حاضر بیش از 85 میلیون نفر جمعیت داشته و مساحت آن تقریباً بالغ بر 769630 کیلومتر مربع است. واحد پول این کشور لیر بوده و نرخ بیکاری در ترکیه در سال 2022 نزدیک به 12 درصد تخمین زده شد. از دیگر مزیت های این کشور می توان گفت که زبان رسمی مورد استفاده در سازمان ها، مراکز و مدارس ترکیه, ترکی استانبولی است و دین اکثر مردم این کشور اسلام بوده و همچنین اقتصاد این کشور بر پایه کشاورزی، گردشگری، صادرات و واردات، توسعه حمل و نقل، ساخت و ساز و... استوار می باشد.

بهترین دانشگاه های ترکیه با آزمون ورودی ساده و اعطای مدرک بین المللی، وجود امکانات اجتماعی و رفاهی در حد کشورهای اروپایی و هزینه های پایین زندگی، امکان راه اندازی آسان کسب و کار، اخذ اقامت ترکیه با سرمایه گذاری و ثبت شرکت و موارد دیگر از این طریق تنها بخشی از مزایای زندگی در ترکیه است. طبق آمار و بررسی های کلی بین ایران و ترکیه، هر دو کشور از نظر موقعیت منطقه ای در قسمت آسیایی قرار دارند و از نظر جمعیتی تقریباً به یکدیگر نزدیک می باشد ولی مهمترین فاکتور مشترک در بین این دو کشور, 4 فصل آب و هوایی داشتن در این دو کشور است.

در موارد بالا نیز اشاره کردیم که دین اکثریت مردم در هر دو کشور اسلام بوده و از نظر فرهنگی و تاریخی به یکدیگر بسیار نزدیک هستند و تنها تفاوت آن این است که ترکیه هم مرز با اروپا بوده و دین رسمی آن اسلام نیست و گاها ترکیبی از مسیحیت و دیگر ادیان می باشد.

مقایسه زندگی بهتر در ایران و ترکیه

شهرهای مهم ترکیه برای زندگی

ترکیه دارای 81 استان است که شرایط زندگی و کار در هر یک از آن ها متفاوت می باشد. بنابراین تعدادی از شهرهای ترکیه شرایط کار و زندگی بهتری در ترکیه داشته و برخی دیگر از این نعمت کمتر بهرمند هستند. به همین دلیل این شهرها در بین مهاجران به عنوان بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی شناخته می شوند که برخی از مهم ترین شهرهای ترکیه عبارتند از: استانبول، آنکارا، بورسا، ازمیر، آنالیا، بدروم، اسکی شهیر، ترابزون می باشند. این شهرها به قدری معروف اند که مهاجران برای خرید ملک در ترکیه به این مناطق مراجعه می کنند.

شهرهای مهم ایران برای زندگی

ایران نیز مانند ترکیه دارای شهرهای بزرگ و پرجمعیتی است که شرایط کار و زندگی در آن ها بهتر از سایر استان های کشور می باشد. از جمله این شهرها می توان به شهرهای تهران، تبریز، اصفهان، شیراز، مشهد، خوزستان و... اشاره کرد. در جریان بررسی وضعیت بهتر زندگی در ایران یا ترکیه به شرح و ارائه چندین شهر در هر کشور پرداختیم که این شهرهای هر دو کشور از نظر ساعات کاری و شرایط زندگی نسبت به سایر شهرها بهتر هستند. ترکیه یکی از جامع ترین سیستم های حمل و نقل شهری و منطقه ای را به همراه دارد و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در این کشور به اندازه کافی موجود بوده و مهمترین فاکتور این است که قیمت استفاده از آن مقرون به صرفه می باشد. علاوه بر وسایل حمل‌ونقل عمومی ذکر شده، مینی‌بوس‌های محلی که مسیرهای خاصی را تردد می‌کنند و تاکسی‌های زیادی در سطح شهر امکان حمل و نقل آسان را در این کشور برای مردم فراهم کرده‌اند.

همچنین مترو نیز در کلان شهرهای ازمیر، آنکارا، آدانا، استانبول و بورسا موجود بوده و علاوه بر این متروبوس ها، ترامواها، کشتی های بخار، وجود خطوط هوایی ملی و داخلی امکان سفر سریع به تمام نقاط مختلف ترکیه را فراهم کرده است. علاوه بر این، ایران سیستم های حمل و نقل عمومی مختلفی در شهرهای بزرگ را به همراه دارد اما با توجه به موقعیت ایران خدمات حمل و نقل فقط در مناطق جنوبی کشور با قایق و کشتی امکان پذیر است.

مقایسه شرایط اقتصادی ایران و ترکیه

پاسخ به این سوال که آیا زندگی در ایران بهتر است یا ترکیه باید بر اساس مقایسه شرایط اقتصادی لحاظ شود. در واقع اگر شرایط اقتصادی ایران و ترکیه را با هم مقایسه کنیم، نتایج احتمالا تاثیر زیادی در انتخاب شما خواهد داشت. درآمد در ترکیه از میانگین درآمد متوسط ​ ایران بیشتر بوده و علاوه بر این، متوسط ​​نرخ اشتغال نیز در این کشور بسیار بالاتر از بیکاران در ایران می باشد. همچنین مورد بعدی هزینه ها نسبت به درآمد است که هزینه زندگی در ترکیه نسبت به عملکرد درآمدی مشاغل مختلف بسیار مطلوب بوده اما در حالی که در ایران میانگین هزینه ها نسبت به درآمد دریافتی بسیار بیشتر می باشد.

مقایسه شرایط اقتصادی ایران و ترکیه

قدرت خرید یعنی ارزش پول مردم ترکیه که لیر می باشد از ارزش پول ایران بیشتر است و این موضوع قدرت خرید مردم ترکیه را تا حد زیادی افزایش می دهد. در نتیجه می توان گفت که قدرت خرید مردم ترکیه حدود 80 درصد بیشتر از مردم ایران بوده که یکی از دلایل پایین بودن ارزش پول ملی ایران همین موضوع است.

قیمت اجاره مسکن نیز در دو سال اخیر نسبت به قیمت اجاره مسکن در ایران بیش از دو برابر شده است و این موضوع در حالی است که قیمت مسکن در ترکیه 60 درصد ارزانتر از ایران تخمین زده شده که از نظر هزینه مسکن کاملا مقرون به صرفه می باشد.

سخن پایانی

در این مقاله در رابطه با این موضوع صحبت کردیم که ترکیه برای زندگی بهتره یا ایران و فاکتورهای مهمی را در هنگام خرید ملک در استانبول ترکیه بیان کردیم. ویژگی های دو کشور ایران و ترکیه را توضیح داده ایم و با تشریح شرایط و امکانات موجود در هر کشور به مقایسه بهتر شدن زندگی در ایران یا ترکیه پرداختیم. اگر سوالی در این زمینه داشتید می توانید با گروه های هومز به آدرس اینترنتی https://hihomes.org/ مراجعه کرده تا مشاوران دلسوز ما به سوال شما پاسخ دهند.

 

کپی رایت @ Hihomes. طراحی و توسعه توسط Rigel.ir