شرایط اقامت در ترکیه

News
شنبه 02 مهر 1401

ترکیه دارایی مناطق گردشگری و آب و هوای بسیار عالی و موقعیت جغرافیایی مناسب است. از این رو یکی از دغدغه های علاقه مندان به کشور ترکیه اخذ اقامت است. امروز علاقه مندان از روش‌ های گوناگون می توانند اقامت ترکیه را اخذ نمایند. اما باید با شرایط اقامت در ترکیه آشنایی داشته باشند. یکی از راحت ترین و ساده ترین روش های اخذ اقامت در کشور ترکیه خرید ملک است. کسانی که مبلغ کافی خرید ملک در این کشور را دارند می توانند به راحتی از این طریق اقامت ترکیه اخذ نمایند. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد شرایط اقامت در کشور ترکیه و هزینه تحصیل در این کشور مطالبی ارائه دهیم. 

 

شرایط اقامت در ترکیه

عوامل گوناگونی مانند شباهت های فرهنگی و نزدیک بودن کشور ترکیه به ایران موجب شده تا ترکیه جزو محبوب ترین کشورها برای اخذ اقامت به حساب می آید. برای اخذ اقامت در کشور ترکیه روش های گوناگونی وجود دارد. اخذ اقامت ترکیه به دو روش اقامت کوتاه مدت و اقامت بلند مدت وجود دارد. کسانی که قصد مهاجرت تحصیلی و کاری را به کشور ترکیه دارند می توانند اقامت کوتاه مدت اخذ نمایند. اما برای اخذ اقامت بلند مدت در کشور ترکیه باید در ابتدا شرایطی که برای اقامت یک ساله و یا اقامت موقت وجود دارد را حفظ کنند و بعد از گذشت یک سال اقدام به تمدید مجوز اقامت کنند. شرایط لازم برای اخذ اقامت بلند مدت در ترکیه بدین صورت است که اقامت باید حداقل به مدت ۸ سال و یا ۵ سال به صورت متوالی ادامه داشته باشد. علاوه بر این شخص مورد نظر برای اداره خود و خانواده باید درآمد کافی داشته باشد و در سه سال گذشته هیچ سوء پیشینه ای نداشته باشد. 

 

هزینه اقامت تحصیلی در ترکیه

هزینه تحصیل در ترکیه شامل هزینه خوراک و پوشاک، هزینه مسکن و هزینه حمل و نقل و غیره می شود. در حقیقت هزینه اقامت تحصیلی در ترکیه بستگی به سبک زندگی و مکان مورد نظر دارد. اما توجه داشته باشید که هزینه خرید پوشاک در این کشور بسیار ارزان و مقرون به صرفه است. شما می توانید برای جلوگیری از خرج اضافی برای خود در خانه لوازم دست دوم خریداری کنید. در این صورت هزینه ای که مربوط به خرید وسایل منزل نو را کنار گذاشته برایتان باقی می ماند. در این صورت می‌ توانید در هزینه ها تا حد امکان صرفه جویی کنید. علاوه بر این اگر می خواهید هزینه مقرون به صرفه ای در رابطه با خوراک داشته باشید می توانید برای صرف غذا به سلف دانشگاه مراجعه کنید و از پرداخت هزینه رستوران صرفه جویی کنید. در حقیقت هزینه تحصیل در این کشور بستگی به دانشجو دارد. در واقع هزینه زندگی دانشجویی و هزینه تحصیل در ترکیه بسیار مقرون به صرفه و مناسب است. 

 

تحصیل رایگان در ترکیه

تحصیل رایگان در ترکیه برای افرادی میسر است که بتوانند بورسیه تحصیلی ترکیه را دریافت کنند. در این صورت در هر مقطع و در هر رشته ای که باشند می توانند به صورت رایگان در این کشور تحصیل کنند. البته توجه داشته باشید داشتن نمرات تحصیلی درخشان و مهارت بالا در زبان ترکی از جمله نکاتی است که برای تحصیل رایگان باید مد نظر قرار بگیرد. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. از این رو دانشجویان زیادی برای اخذ پذیرش تحصیلی و بورسیه تحصیلی به دانشگاه های ترکیه درخواست می دهند. البته از آن جایی که رقابت در این میان بسیار زیاد است فقط افرادی که جزو برترین‌ دانشجویان به حساب می آیند می توانند بورسیه تحصیلی را اخذ نمایند و در این کشور به صورت رایگان تحصیل کنند.

 

هزینه تمکن مالی ترکیه

آن دسته از دانشجویانی که در آزمون های ورودی دانشگاه ترکیه قبول شده‌اند و پذیرش دانشگاه را اخذ کردند باید وارد مهمترین مرحله شوند که ارائه مدرک و دریافت ویزا است. اما یکی از مهمترین شرایط برای اخذ ویزای تحصیلی ارائه گواهی تمکن مالی است. در واقع گواهی تمکن مالی ثابت می کند که این شخص توانایی تامین مخارج زندگی را در کشور ترکیه دارد. از این رو می تواند هزینه حداقل یک سال تحصیل در ترکیه را پرداخت نماید. در واقع بدون گواهی تمکن مالی امکان تحصیل در این کشور وجود ندارد. شما باید برای دریافت ویزا توانایی خود را برای تامین مخارج زندگی در این کشور ثابت نمایید. زیرا یکی از شروط پذیرش دانشجویان در این کشور داشتن تمکن مالی است. هزینه تمکن مالی در ترکیه بستگی به شهر و مقطع تحصیلی و دانشگاهی دارد که در آن دانشجو پذیرش شده است. این مبلغ توسط سفارتخانه کشور ترکیه تعیین می شود.

 

ویزای همراه دانشجویی ترکیه

کسانی که قصد تحصیل در کشور ترکیه را دارند می توانند همراه خود خانواده و همسرشان را ببرند. ویزای همراه دانشجویی ترکیه برای افرادی است که در کنار دانشجویان به عنوان همراه به این کشور می آیند. در واقع ویزای همراه دانشجویی ترکیه مشکلات و بزرگترین دغدغه های افرادی که متاهل هستند و بچه دارند را حل کرده است. زیرا این افراد می توانند همسر و فرزند خود را به عنوان همراه با خود به ترکیه ببرند و برای آنها ویزای همراه تحصیلی بگیرند. در حقیقت این شرایط برای آن دسته از افرادی که به هر دلیل نمی توانند از خانواده خود دور باشند و به خانواده خود وابسته هستند یک موقعیت بسیار عالی به حساب می‌ آید. زیرا در این صورت دیگر هیچ ناراحتی و استرسی در رابطه با دور بودن از خانواده خود ندارند.

 

جمع بندی 

ترکیه به علت اینکه دارای مناطق گردشگری و آب و هوای بسیار عالی به اضافه موقعیت جغرافیایی مناسبی است جزو محبوب ترین کشورها برای اخذ اقامت محسوب می شود. از روش های گوناگون می توان در ترکیه اقامت اخذ کرد. یکی از این روش ها اخذ بورسیه تحصیلی است. دانشجویانی که در آزمون های ورودی دانشگاه ترکیه قبول شدند می توانند با اخذ ویزای همراه دانشجویی خانواده خود همسر و فرزندشان را با خود به کشور ترکیه بیاورند. در این صورت برای تحصیل دیگر هیچ ناراحتی و نگرانی در رابطه با دور بودن از خانواده خود را ندارند. این شرایط یک موقعیت عالی برای افراد وابسته به خانواده است.

 

کپی رایت @ Hihomes. طراحی و توسعه توسط Rigel.ir