مدارک مورد نیاز برای خرید خانه در ترکیه

News
پنجشنبه 20 بهمن 1401

مدارک مورد نیاز خرید خانه در ترکیه برای افرادی که قصد خرید ملک در این کشور را دارند, بسیار مهم و حیاتی بوده و باید در این زمینه اطلاعات خود را بالا ببرند. مدارک مورد نیاز برای خرید خانه در ترکیه حاوی جزئیاتی است که متقاضیان خرید ملک در ترکیه باید جزئیات عقد قرارداد در سند خانه را بررسی کنند تا سرمایه گذاری مطمئن تری داشته باشند. بنابراین سوالات زیادی از این طریق می تواند برای افراد ایجاد شود که شما عزیزان می توانید پاسخ همه آن ها را در این مقاله بیابید. توجه داشته که این مقاله توسط کارشناسان موسسه مهاجرتی های هومز به آدرس اینترنتی https://hihomes.org/ تهیه و گردآوری شده است و اگر موضوعی برای شما نامفهوم بود, می توانید به کارشناسان و مشاوران ما در این زمینه سوال بپرسید.

 

امروزه سیاست اقتصادی ترکیه حضور سرمایه و سرمایه گذاران خارجی را در راستای توسعه و پیشرفت زیرساخت های کشور بنا شده و این پیشرفت اقتصادی با ایجاد فرصت های شغلی، تحصیلی و گردشگری به عنوان پشتوانه مالی ترکیه در سال های اخیر توجه بسیاری از شهروندان سایر کشورها را به ترکیه جلب کرده است. به همین دلیل در سال های اخیر دولت ترکیه خرید ملک در ترکیه را برای خارجی ها جهت اخذ اقامت ترکیه آسان کرده است. خرید خانه در ترکیه مراحل مشخص و پیچیده ای دارد که دانستن این روند قانونی و مالی به شما کمک می کند از سردرگمی درآمده و به راحتی ملک مورد نظر خود را در ترکیه خریداری کنید.

مدارک لازم برای خرید ملک در ترکیه

از آنجایی که ترکیه از موقعیت جغرافیایی منحصر به فردی برخوردار بوده، اقتصاد پررونقی در زمینه های مختلف را به وجود آورده که به خاطر همین موضوع, خرید خانه در ترکیه در سال های اخیر رونق زیادی گرفته است. بنابراین دولت ترکیه با در نظر گرفتن قوانین جدید و تسهیلات ویژه کمک زیادی به گسترش این روند کرده و بازار املاک و مستغلات در ترکیه هر روز شاهد رشد و پیشرفت آن هستید. حتما می دانید که هزاران خانه برای فروش و همچنین صدها آژانس املاک در این کشور وجود دارد چرا که اتباع خارجی با خرید خانه در ترکیه علاوه بر اخذ اقامت ترکیه می توانند سود قابل توجهی نیز کسب کنند. همچنین با رشد فروش ملک، شرکت های زیادی در زمینه ساخت و ساز فعال هستند که در این زمینه پروژه های بزرگی در دست ساخت و آماده فروش می باشد. خرید خانه در ترکیه یکی از راه های سرمایه گذاری است که منافع خوبی برای خریداران به همراه دارد. افراد با دانستن مدارک لازم برای خرید خانه در ترکیه می توانند با اطمینان بیشتری وارد این پروسه شوند. به همین خاطر مدارک لازم برای خرید ملک در ترکیه عبارتند از:

  • مدارک هویتی کامل خریدار به همراه پاسپورت ترجمه شده
  • یک قطعه عکس از فروشنده و خریدار
  • شماره مالیاتی که باید از اداره مالیات ترکیه دریافت شود.
  • مدارک کامل هویتی وکیل به همراه اصل و ترجمه وکالتنامه هنگام اخذ وکالتنامه
  • پیش پرداخت مبلغ که معکولا تا سقف 6 هزار دلار معادل 5 هزار یورو است
  • افتتاح حساب بانکی در یکی از بانک های معتبر ترکیه
  • ارائه گزارش ارزش گذاری ملک خریداری شده در تاریخی که این گزارش باید تهیه و به تایید شهرداری برسد و شامل ارزش مالی ملک مورد نظر باشد.
  • ارائه بیمه نامه زلزله اموال مورد معامله که در ترکیه برای هر نوع معامله ساختمانی الزامی است.
  • ارائه فیش پرداختی از حساب خریدار و رسیدهای دریافتی از حساب فروشنده که ثابت می کند ارزش ملک خریداری شده به طور کامل پرداخت شده و از حساب خریدار به حساب فروشنده واریز گردیده است.

 

مراحل تهیه و تنظیم اسناد لازم برای خرید ملک در ترکیه

پس از بررسی شرایط و قوانین کشور ترکیه در خصوص خرید خانه، متقاضیان می توانند برای تکمیل مراحل خرید خانه ای را که در نظر گرفته اند، مدارک لازم را مرحله به مرحله تهیه کنند که این مراحل عبارتند از:

  • مراجعه به آژانس املاک و دیدن ملک مورد نظر خود
  • تعیین قیمت گذاری ملک از کارشناس رسمی ( تماس با اداره ارزش گذاری املاک شهرداری ترکیه در همان محلی که خانه در آن قرار دارد می توانید بازرس کشف قیمت خانه را برای محاسبه ارزش واقعی خانه خود را بخواهید)
  • بردن پاسپورت شخصی خود به دفتر اسناد رسمی برای ترجمه
  • ثبت درخواست در سازمان ثبت اسناد و املاک این کشور قبل از انعقاد قرارداد توسط خریدار
  • انعقاد قراردادهای فروش در ترکیه
  • خریدار باید مبلغی را به عنوان پیش پرداخت به حساب فروشنده واریز کند
  • پس از واریز پیش پرداخت مبلغ، متقاضی باید از اداره مهاجرت ترکیه درخواست مصاحبه کرده و با در نظر گرفتن تمامی مدارک در زمان تعیین شده برای مصاحبه به آنجا مراجعه کند.
  • برای رسمی شدن سند مالکیت، متقاضی باید برای اخذ سند رسمی خانه خریداری شده در کشور ترکیه به دفتر اسناد رسمی ترکیه مراجعه کند.
  • افتتاح حساب بانکی در کشور ترکیه توسط اداره مالیات این کشور
  • اخذ شماره مالیاتی توسط اداره مالیات
  • در نهایت که این مراحل را طی کردید, مالیات و عوارض ارزش خانه شما بین 2 الی 4 درصد بوده که بین طرفین تقسیم می شود.

مراحل تهیه و تنظیم اسناد لازم برای خرید ملک در ترکیه

لازم به ذکر است دریافت رسید از این مراحلی که سپری می کنید, لازم و اجباری بوده و اگر شما ر این زمینه اطلاع چندانی ندارید, می توانید از یک وکیل حرفه ای و متخصص کمک بگیرید. در واقع حضور یک وکیل حقوقی که تسلط عالی به زبان ترکی داشته باشد می تواند برای شما بسیار مفید بوده باشد چرا که متقاضی خرید خانه در ترکیه باید برای دریافت سند خانه خریداری شده به دفاتر و موسسات زیادی مراجعه کند.

سخن پایانی

اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک تنها با ملکی به ارزش حداقل 250000 دلار امکان پذیر بوده وملک خریداری شده برای اقامت نباید به مدت 3 سال فروخته شود. به طور کلی در هنگام خرید ملک در ترکیه اکثر متقاضیان این اقدام را برای اقامت موقت می خواهند و اگر شما نیز جزء این دسته از افراد هستید, باید توجه زیادی به این موضوع داشته باشید. برای درخواست اقامت موقت یا دائم و همچنین اخذ تابعیت این کشور باید تمام قیمت ملک را به فروشنده پرداخته و سپس مدارک مربوط به مالکیت ملک خود را دریافت کرده باشید. اگر تصمیم شما برای خرید ملک در ترکیه قطعی است، اما نگران روند قانونی و مالی هستید، کافی است وارد وب سایت های هومز به آدرس https://hihomes.org شوید و با کارشناسان مجرب و

کپی رایت @ Hihomes. طراحی و توسعه توسط Rigel.ir