مشکلات زندگی در ترکیه برای ایرانیان

News
یکشنبه 11 دی 1401

امروزه مهاجرت به ترکیه یکی از مقصدهای محبوب ایرانیان بوده و این امر به دلایل مختلفی از جمله همسایگی ترکیه با ایران، نزدیکی فرهنگ دو کشور و ... بستگی دارد اما هر فرد  بنا به دلایلی به روش های مختلف اقامت ترکیه را دریافت می کند. روش های مهاجرت به ترکیه از طریق کار، داشتن مهارت ،تحصیل، ازدواج، خرید ملک، سرمایه گذاری و پناهندگی امکان پذیر بوده و لازم به ذکر است که قبل از مهاجرت باید معایب زندگی در ترکیه بررسی شود.  به همین دلیل در این مقاله به بررسی مشکلات زندگی در ترکیه برای ایرانیان و بهترین روش های مهاجرت به این کشور پرداخته ایم که یادگیری این این اطلاعات می تواند شما را در انتخاب بهتر کمک زیادی کند.

مشکلات زندگی در ترکیه برای ایرانیان

مشکلات مهاجرت به ترکیه

ترکیه کشوری با موقعیت جغرافیایی خاص بوده که بخشی از آن در آسیا و بخشی دیگر در اروپا قرار دارد و در واقع پلی بین این دو قاره محسوب می شود.در سال های اخیر ترکیه کشوری مهاجرپذیر بوده و بیشتر درآمد این کشور از صنعت گردشگری بدست آمده است. این کشور یعنی ترکیه, کشوری نزدیک  به ایران بوده که جذب سرمایه گذاران خارجی و سایر شرایطی که عموما در مقایسه با ایران مزیت حساب می شود، این کشور را به گزینه ای برای مهاجرت ایرانیان تبدیل کرده است. در ادامه شما عزیزان را با مشکلات مهاجرت به کشور ترکیه بیشتر آشنا می کنیم که عبارتند از:

  • یادگیری زبان ترکی

یکی از سختی های زندگی در ترکیه برای ایرانی ها یادگیری زبان این کشور است چرا که تا زمانی به زبان ترکی صحبت نکنید، برقراری روابط اجتماعی، یافتن شغل و ... برای شما بسیار سخت خواهد بود  و این تصورغلط که می توانید در عرض چهار یا پنج ماه ترکی یاد بگیرید, حرفی مزخرف و چرت است. اگرچه امکان یادگیری زبان در این دوره وجود دارد، اما بسیار دشوار خواهد بود و به طور کلی زمان بیشتری را از افراد خواهد گرفت.

  • هزینه بالای زندگی

هزینه های بالای زندگی در ترکیه مشکل دیگری است که در صورت نداشتن حمایت مالی شما را می آزارد. نکته مهم در مورد هزینه ها این است که شهری که در آن زندگی می کنید تاثیر بسزایی در پایین یا بالا بودن هزینه های زندگی به همراه دارد. در شهرهای کوچک، هزینه زندگی نسبتاً کمتر از شهرهای بزرگ مانند استانبول است اما افرادی که قصد خرید ملک در ترکیه و شهرهای کلان شهر را دارند, این معظل دامن گیر خواهد بود.

هزینه بالای زندگی

  • بی توجهی به قوانین ترکیه

برخی از هموطنان در هنگام مهاجرت و اخذ اقامت در ترکیه از هیچ مرکزی مشاوره نمیگیرند و تنها بر اساس شنیده های دیگران اقدام به مهاجرت می کنند. به طور کلی در اکثر موارد به دلیل عدم آگاهی مناسب از شرایط و قوانین ترکیه سرمایه خود را از دست می دهند و دوباره به کشور خود باز می گردند. کمک یک مشاور مهاجرتی برای آشنایی با قوانین و شرایط کشور مورد نظر مسیر شما را برای رسیدن به هدفتان هموارتر و بهتر می کند.

  • عدم امنیت مالی

یکی دیگر از مشکلات زندگی در ترکیه برای ایرانیان کلاهبرداری افراد سودجو از راهای مختلف بوده  و این افراد به طرق مختلف کلاهبرداری می کنند. به خصوص مهاجرانی که بدون اطلاع, به کشور ترکیه عزیمت می کنند و باعث بلاتکلیفی و از دست دادن سرمایه خود می شوند. با توجه به موارد ذکر شده در صورتی که آگاهانه و با راهنمایی مناسب مشاوران مهاجرتی تصمیم به مهاجرت به ترکیه را دارید، باید بر اساس دلیل مهاجرت خود یکی از روش های بیان شده در وبسایت های هومز به نشانب اینترنتی https://hihomes.org/ را برای دریافت اقامت موقت یا دائم انتخاب نمایید.

  • ساعات کار طولانی در ترکیه

ترکیه یکی از کشورهایی است که بیشترین ساعات کار را در طول روز داشته و این موضوع یکی از سختی های کار در ترکیه محسوب می شود. طبق گزارش سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD)، میانگین زمان کار برای کشورهای اتحادیه اروپا40 ساعت در هفته بوده و در حالی که مردم این کشور در ترکیه باید به طور متوسط ​​49.4 ساعت در هفته کار کنند. بنابراین، ساعات کار طولانی برای مهاجران می تواند دشوار به نظر برسد چون به ساعات کار طولانی عادت ندارند و این یکی از مشکلات کار برای ایرانیان در ترکیه است.

  • تفاوت های فرهنگی بین مردم

ترکیه دارای فرهنگ های مختلفی در خود می باشد به خصوص اگر در یک شرکت بین المللی کار می کنید چرا که فرصت کار برای افراد مختلف بسیار عالی خواهد بود. در ابتدا، سازگاری با این تغییر دشوار بوده و ممکن است فکر کنید که این یکی از مشکلاتی است که در طول زندگی کاری خود با آن روبرو می شوید اما اینطور نیست. اگر سعی کنید با وجود اختلاف نظر با همکاران ارتباط برقرار نمائید، مطمئنا آن ها از شما استقبال زیادی می کنند.

اگر هم می خواهید روابط خوبی با ترک ها داشته باشید, به خصوص در محل کار، راهی برای صادق بودن با آن ها پیدا کنید. همچنین، تلاش برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شخصیت همکاران به درک بهتر از محیط کاریتان در کشور ترکیه بسیار کمک می کند. از این گذشته، در حین یادگیری فرهنگ ترکی، حتی می توانید فرهنگ خود را به دوستانتان نیز آموزش دهید.

مشکلات زندگی در ترکیه برای ایرانیان

مشکلات زندگی در ترکیه یکی از مسائل مهم برای مهاجرت به این کشور بوده و این مسائل باید مورد توجه افرادی قرار گیرد که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند. ترکیه یکی از محبوب ترین کشورها به عنوان مقصد مهاجرت ایرانیان می باشد چرا که این کشور به ایران نزدیک بوده و فرهنگ آن ها نیز به هم مشابه هستند. اگرچه این کشور به عنوان یکی از مناسب ترین مقاصد برای زندگی محسوب می شود اما زندگی در این کشور و دریافت اقامت ترکیه نیز مشکلاتی را به همراه دارد که ما دراین مقاله قصد داریم به بیان این مشکلات پرداختیم.

مشکلات زندگی در ترکیه برای ایرانیان

سخن پایانی

ترکیه یکی از مهمترین مقاصد مهاجرت ایرانیان بوده و این کشور در سال های اخیر توانسته است در کنار کشورهایی مانند کانادا، سوئد و پاریس و.. توجه ایرانیان را به خود جلب کند و افراد زیادی حداقل یک بار به فکر مهاجرت به این  کشور مدرن بیاندازد. در این میان برخی از افرادی که برنامه منسجم تری داشته و یا توان اقتصادی و بودجه بیشتری دارند, توانسته اند گام های مهمی برای رسیدن به هدف خود یعنی اقامت در ترکیه بردارند. اگرچه ترکیه کشور مناسبی برای بسیاری از ایرانیان به حساب می آید، اما بد نیست بدانید در سال های اخیر مشکلاتی برای ایرانیان مقیم ترکیه به وجود آمد که منجر به تولید مقالات هدفمند در این زمینه توسط وبسایت ما شده است. اگر شما نیز قصد مهاجرت به این کشور اوراسیایی را دارید، بهتر است با مطالعه این مقاله ما را همراهی کرده و با دید جامع تری اقدام به مهاجرت به این کشور نمایید.

کپی رایت @ Hihomes. طراحی و توسعه توسط Rigel.ir