معایب خرید ملک در ترکیه

News
سه شنبه 02 اسفند 1401

طبق آمار ارائه شده، ایرانی ها بیشترین خرید خانه را در کشور ترکیه دارند و به همین خاطر قبل از اینکه تصمیم به خرید ملک در ترکیه را بگیرید و در این مسیر قدم بردارید، بهتر است مزایا و معایب خرید ملک در این کشور را بررسی کنید و با آگاهی کامل در این راه سرمایه گذاری کنید. تعداد زیادی از مردم بدون آگاهی لازم به خرید ملک می پردازند، بی آنکه بدانند زحمات و سرمایه های زندگی خود را هدر می دهند. بنابراین خرید ملک تفاوت چندانی با سرمایه گذاری در این کشور ندارد و در خرید باید توجه و دقت زیادی به خرج داد. البته بهترین راه برای گرفتن پاسپورت و اخذ اقامت در ترکیه با قیمت بسیار پایین خرید ملک در آنجا مخصوصا برای ایرانیان می باشد و در نتیجه با خرید ملک در ترکیه علاوه بر سرمایه گذاری، اخذ پاسپورت، اخذ اقامت خانوادگی، امکان سفر به بسیاری از کشورها بدون نیاز به ویزا می توان تابعیت این کشور را نیز اخذ کرد. در این مقاله از وبسایت های هومز قصد داریم تا شما عزیزان را با معایب خرید ملک در ترکیه بیشتر آشنا کنیم و به همین خاطر تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

معایب خرید ملک در ترکیه

از آنجایی که خرید ملک در استانبول ترکیه در بین متقاضیان بسیار محبوب است، متقاضیان باید مشکلات و معایب این موضوع را نیز در نظر داشته باشند تا در مورد سرمایه گذاری خود تصمیم بهتری بگیرند. خرید ملک مانند هر کسب و کار دیگری دارای معایبی است و در این بخش به برخی از مهم ترین معایبی که نامزدها ممکن است با آن مواجه شوند نگاه می کنیم.

زبان ترکیه: یکی از معایب مهمی که در نگاه اول برای ایرانیان به چشم می خورد، زبان این کشور است. با وجود اینکه ترکیه توریست های زیادی دارد و میزبان گردشگران زیادی از سراسر جهان است اما مردم این کشور انگلیسی صحبت نمی کنند. بنابراین احتمال بروز مشکل در معاملات و سرمایه گذاری های کوچک و بزرگ در ترکیه وجود دارد که می تواند برای سرمایه گذاران مشکل ایجاد کند. زیرا سودجویان زیادی هستند که از سرمایه گذاران به دلیل بلد نبودن ترکی سوء استفاده می کنند و بنابراین بهتر است افراد از مترجم معتبر در این زمینه کمک بگیرند.

امکان ابطال قرارداد خرید ملک: یکی دیگر از معایب خرید ملک می تواند ابطال قرارداد خرید ملک باشد، کما اینکه اگر سرمایه گذار ملکی را خریداری کرده باشد که خلاف قوانین جمهوری ترکیه باشد، این قانون شامل می شود. در صورتی که ملک خریداری شده مورد تایید وزارتخانه ها و سازمان های مربوطه ترکیه قرار نگیرد، مهلت شروع پروژه ساخت و ساز در زمین خریداری شده به پایان می رسد. علاوه بر این، در صورت عدم وجود مجوز برای تکمیل کار، امکان فسخ قرارداد خرید ملک از ترکیه وجود دارد.

معایب خرید ملک در ترکیه

پرداخت مالیات و هزینه های جانبی هنگام خرید ملک: نرخ مالیات در ترکیه نیز بسیار مهم می باشد چرا که میزان درصدی مالیات در یک کشور ارتباط مستقیمی با میزان سود و همچنین درآمد خالص شرکت سرمایه گذاری شده دارد. امروزه مالیات انتقال بخشی از درآمد به دولت و یا همچنین بخشی از سود فعالیت هایی همچون تجاری و اقتصادی می باشد که توسط سرمایه گذاران به دولت مرکزی ترکیه پرداخت می شود. حتما تجربه کرده اید که سرمایه گذار به محض خرید ملک در ترکیه باید مالیات ملک خریداری شده را نیز بپردازد که این موضوع علاوه بر مالیات، هزینه های جانبی دیگری نیز را به همراه دارد که شامل هزینه ثبت اسناد و بنگاه های معاملات ملکی در این کشور می شود.

مزایای خرید ملک در ترکیه1

علاوه بر معایب خرید ملک در ترکیه, مزیت هایی را می توان برای این موضوع لحاظ کرد که عبارتند از:

  • اخذ اقامت ترکیه

یکی از مزیت های اصلی خرید ملک در ترکیه اخذ اقامت این کشور همراه با تابعیت می باشد. بنابراین می توانید به هر قیمتی در این کشور خانه بخرید. این بدان معناست که پس از یک سال اقامت مجدد می توانید برای اقامت دائم اقدام کنید و در آن کشور مستقر شوید. حال اگر ارزش ملکی که خریداری می کنید بیش از بیست و پنج هزار دلار باشد به طور خودکار از حقوق شهروندی و پاسپورت این کشور برخوردار خواهید شد بدون اینکه محدودیتی برای حضور خود در ترکیه داشته باشید. همچنین می توانید با اخذ پاسپورت ترکیه از حق قانونی کار، شرکت در انتخابات و رای، بهره مندی از بیمه و مهاجرت به اروپا و آمریکا نیز نهایت استفاده را کنید.

  • قیمت مناسب نسبت به املاک ایرانی

قیمت ملک در ترکیه بسیار کمتر از ایران است و ترکیه از ایران امکانات بیشتری دارد و به همین خاطر قیمت ملک در این کشور نصف قیمت ملک در تهران است. بنابراین قیمت مناسب ملک در این کشور باعث شده تا افرادی از کشورهای اروپایی، ایران، روسیه، افغانستان و عراق اقدام به خرید ملک در این کشور کنند.

  • هزینه کم زندگی با سفر آسان

یکی دیگر از مزایای خرید ملک در ترکیه این است که نه تنها نیاز به سرمایه زیادی ندارد، بلکه هزینه زندگی در این کشور نسبت به سایر کشورها بسیار پایین است. بنابراین با زندگی در این کشور از کیفیت زندگی اروپایی با قیمت پایین برخوردار خواهید شد. همچنین هزینه تحصیل در این کشور بسیار کم بوده و به همین خاطر اقامت دائم از طریق تحصیل را به شما می دهد. یکی دیگر از مزایای خرید ملک در این کشور، سفر بدون دردسر به کشور ترکیه می باشد.

سایر مزایای خرید ملک در ترکیه عبارتند از:

  • امکان خرید ملک به صورت پرداختی یا از طریق وام بانکی
  • وجود طیف گسترده ای از سرگرمی و تفریح
  • مرز ترکیه با ایران
  • دسترسی آسان به امکانات
  • سفر به صد و یازده کشور جهان با پاسپورت ترکیه بدون نیاز به ویزا امکان پذیر است.

مشکلات خرید ملک در ترکیه

سخن پایانی

ترکیه از نظر سرمایه گذاری، شرایط اقتصادی، موقعیت جغرافیایی و توسعه شهری رو به رشد در بین 5 کشور برتر جهان قرار دارد که به مقصد بسیاری از گردشگران و مهاجران بالخصوص ایران تبدیل شده است. البته عده ای خواهان سرمایه گذاری و کسب درآمد از شرایط اقتصادی ترکیه هستند و برخی دیگر می خواهند حق اقامت و شهروندی این کشور را به دست آورند. در هر صورت مهاجرت به هر کشوری و انجام برخی اقدامات مانند سرمایه گذاری های کلان کار ساده ای نیست و خطرات، معایب و مشکلاتی وجود دارد که افراد را از خود باز می دارد یا بعداً آنها را دچار مشکل می کند. این مقاله از وبسایت رسمی های هومز به نشانی اینترنتی https://hihomes.org/ برای اطلاع رسانی به این افراد تهیه شده است و به همین خاطر اگر سوالی در این زمینه دارید, می توانید با گروه ما در ارتباط باشید.

کپی رایت @ Hihomes. طراحی و توسعه توسط Rigel.ir