معرفی زیباترین شهر های استانبول ترکیه

News
پنجشنبه 17 آذر 1401

زیباترین شهرهای ترکیه

ترکیه با مکان های تاریخی زیبا، سواحل زیبا و شهرهای مدرن و سنتی یک مقصد گردشگری عالی است. از مکان‌های تاریخی مانند افسون گرفته تا سواحل زیبای دریای اژه، آن‌قدر جذاب هستند که همه را تشویق می‌کنند تا یک بار به این کشور سفر کنند. در بین شهرهای ترکیه، استانبول پرطرفدارترین شهر در تور ترکیه بوده اما شهرهای دیگر ترکیه نیز زیبایی ها و جاذبه های خاص خود را دارند. در این مقاله از های هومز بهترین شهرهای ترکیه برای سفر را معرفی می کنیم تا کسانی که قصد سفر یا خرید ملک در استانبول بهترین شهر ترکیه را دارند با استفاده از این لیست مقصد خود را مشخص کنند.

صدر اول زیباترین شهر ترکیه – استانبول

از حقیقت غافل نشویم، استانبول را زیباترین شهر ترکیه می دانند و این شهر جذاب و دیدنی با تنگه ای که این کشور را به دو قسمت تقسیم می کند در قاره اروپا و هم در قاره  زیبای آسیا قرار گرفته است. دیدنی های استانبول آنقدر زیاد و شگفت انگیز است که بعید است بتوانید این شهر را در یک سفر کامل کنید. استانبول با معماری زیبا و شگفت انگیز و قرار گرفتن تنگه در وسط آن به شهری زیبا تبدیل شده و اکنون پذیرای گردشگران زیادی است. معماری شهر استانبول حکایت از عظمت و شکوه تمدن این سرزمین دارد.شما همچنین  میتوانید با خرید ملک در استانبول اقامت دائم دریافت نمائید.

سواحل زیباترین شهر ترکیه –مارماریس

ترکیه یکی از کشورهایی است که توسط دریا احاطه شده است و نکته جالب این است که جذاب ترین شهرهای این کشور در نواحی ساحلی قرار دارند. مارماریس یکی از این شهرهاست. سواحل این شهر را می توان از زیباترین سواحل دنیا دانست زیرا در اطراف این سواحل نیلگون می توانید مناظر زیبایی از کوه های اطراف را مشاهده کنید که واقعاً منظره ای شگفت انگیز را به وجود آورده است. در این شهر می توانید از انواع ورزش های آبی لذت ببرید و از گشت و گذار شبانه در این شهر زیبا لذت ببرید. قایقرانی یکی دیگر از تفریحات جذابی است که می توانید در این شهر تجربه کنید.

 

شهری زیبا برای زندگی - ازمیر

ازمیر نیز یکی از شهرهای توریستی ترکیه است که با شهرهای دیگر این کشور متفاوت خواهد بود. بنابراین این شهر همیشه به عنوان یک مقصد ایده آل برای زندگی و تفریح ​​برای خود ترک ها شناخته شده است. یکی از مهم ترین ویژگی هایی که ازمیر را به عنوان یکی از بهترین شهرهای ترکیه شناخته می شود، پتانسیل بسیار زیاد آن در ابعاد مختلف است. چه قصد کار، تحصیل و خرید ملک در ازمیر را داشته باشید یا بخواهید چند روزی استراحت و تفریح ​​کنید، ازمیر حرفی برای گفتن دارد.

شهر تاریخی افسوس

شهر افسوس یکی از کامل ترین مجموعه آثار کلاسیک قرن اول قبل از میلاد را در خود جای داده است. در دوران امپراتوری روم، افسوس یکی از بزرگترین شهرها بود و یکی از عجایب هفتگانه جهان باستان، معبد آرتمیس را در خود جای داده بود. آثار باستانی افسس شامل چندین بنای بزرگ و باستانی است که هر ساله مورد بازدید گردشگران زیادی قرار می گیرد. محوطه تئاتر قدیمی، معبد هادریان و کتابخانه سلسوس از مهم ترین دیدنی های افسس هستند.

مرکز ترکیه – انکارا

آنکارا پایتخت سیاسی ترکیه و شهری بزرگ و مدرن است که در قلب آن ساختمان های دولتی، تجاری، بهترین دانشگاه ها و سفارتخانه های ترکیه قرار دارد. آنکارا تقریبا در مرکز ترکیه قرار دارد و از نظر حمل و نقل منطقه بسیار مهمی به حساب می آید. موزه ها، گالری های هنری و مراکز فرهنگی از مهم ترین مقاصد این شهر برای گردشگران هستند. تور آنکارا با برنامه ریزی دقیق بهترین فرصت را برای گشت و گذار در این شهر برای علاقه مندان به سفر به ترکیه فراهم می کند.

شهری با دریا های زیبا – انتالیا

نمی توان نام آنتالیا را در لیست بهترین شهرهای ترکیه ذکر نکرد. این شهر ساحلی زیبا با چشم اندازی از دریای مدیترانه نظر هر گردشگری را به خود جلب می کند. شهری پرجنب‌وجوش با چندین هتل، رستوران، سواحل سرگرم‌کننده، کوه‌های سرسبز و مکان‌های تاریخی، آنتالیا یک مقصد عالی برای چند روز به تنهایی است.

دو دوست قدیمی شهر، دروازه هادریان، برج ساعت و چندین خیابان مدرن و مکان های دیگر می توانند چندین روز شما را مشغول کنند. تور آنتالیا یکی از محبوب ترین تورهای ترکیه است که در تابستان بسیار شلوغ است. همچنین برای خرید خانه در آنتالیا میتوانید از سایت های هومز مشاوره های رایگان دریافت کرده و ملک های مورد نظر با بودجه خودتان را انتخاب کنید.

خانه رویایی در استانبول

شهری با ترکیب تمدن قدیم و جدید – سیده

سیده نیز مانند ماردین یکی از شهرهای تاریخی ترکیه است. البته در این شهر می توان اقامتگاه ها و مکان های تفریحی مدرنی را دید که در ترکیب با معماری تاریخی و بناهای تاریخی شهر، تضاد جذابی را ایجاد می کند. سواحل این شهر مدیترانه ای امروزه طرفداران زیادی دارد و دلیل آن شن های سفید زیبا در کنار دریای زیبای آبی است. آمفی تئاتر قدیمی و معبد آپولو از مهم ترین آثار تاریخی شهر سیده به جا مانده از دوران روم به شمار می روند.

شهر کوه های سنگی – گورمه

یکی از شهرهای ترکیه که مقصد گردشگری جالبی برای مسافران جهان است گورمه نام دارد. گورمه در نزدیکی کاپادوکیه معروف قرار دارد و شهرت خود را مدیون کوه های سنگی خارق العاده ای است که قدمتی طولانی دارند. در این منطقه هزاران سنگ شگفت انگیز وجود دارد که به دودکش های پری معروف هستند.

خانه های گورمه به همراه ساختار پیچیده معماری مجموعه کلیسا که موزه فضای باز گورمه نامیده می شود، یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های شهرهای ترکیه محسوب می شود. یکی از جاذبه های تفریحی این منطقه بالون سواری بر فراز کوه های عجیب و دودکش های پری است که منظره ای شگفت انگیز و جذاب را به رخ گردشگران می کشد.

شهر وویرانه های باستانی – بدروم

سواحل شگفت انگیز، استراحتگاه های جذاب و خرابه های باستانی بدروم را به یکی از محبوب ترین شهرهای ترکیه تبدیل کرده است. آثار تاریخی دیگری مانند قلعه سنت پیتر یا قلعه بدروم نیز از دیگر جاذبه های این شهر هستند.

بدروم در قسمت جنوبی ترکیه واقع شده است. اکثر شهرهای جنوبی ترکیه بسیار زیبا هستند و بدروم یکی از این شهرهاست. این شهر که به بدروم نیز شهرت دارد، دارای سواحل زیبا و امکانات تفریحی فراوان است که باعث شده علاقه مندان به مکان های تاریخی و تفریحی به این شهر سفر کنند.

شهری زیبا در شمال ترکیه-آماسیا

آماسیا شهر کوچکی در شمال ترکیه بوده که در دره ای باریک در حاشیه رودخانه یشیلرماک و پشت کوه های سنگی واقع شده است. گفته می شود آماسیا محل وقوع یکی از معروف ترین داستان های فولکلور ترکیه، شیرین و فرهاد بوده است. بر اساس افسانه ها، فرهاد عاشیق شیرین شاهزاده خانم زیبایی بود، او در زیر کوه تونل هایی حفر کرد تا آب را به کاخ پدراشیرین برساند و توجه او را به خود جلب کند. حتی امروز، چشم انداز خیره کننده شهر کاملاً با این داستان عشق مطابقت دارد. در بالای شهر چندین مقبره حک شده در صخره وجود دارد و خود شهر مملو از خانه های زیبا به سبک عثمانی و پل های قدیمی است.

سخن پایانی

ترکیه یکی از کشورهای توریستی و باستانی اوراسیا است که سالانه میزبان تعداد قابل توجهی از گردشگران از سراسر جهان می باشد. به طوری که استانبول به عنوان یکی از 10 شهر پربازدید جهان شناخته می شود اما در کنار استانبول، شهرهای دیدنی زیادی در این کشور وجود دارند که کمتر مورد توجه گردشگران قرار گرفته اند. بسیاری از این شهرها تفریحات مختلفی دارند و با توجه به ماهیت هر کدام باید به فصل مناسب سفر به این شهرها توجه کرد. به عنوان مثال برای استفاده از فعالیت های آبی استانبول باید تورهای استانبول را در ماه آگوست خریداری کنید. زیرا در سایر ماه های سال

کپی رایت @ Hihomes. طراحی و توسعه توسط Rigel.ir