نکات طلایی در خرید ملک در ترکیه

News
دوشنبه 08 اسفند 1401

دولت ترکیه فرصت های زندگی و سرمایه گذاری ایده آلی را برای مهاجران و ایرانیان فراهم کرده است که از این رو تعداد زیادی از ایرانیان اقدام به خرید ملک در ترکیه کرده اند. از مزیت های خرید خانه در این کشور می توان به هزینه کم زندگی، پیشرفت در کار و تحصیل، سطح رفاه بالا و ... اشاره داشت. البته این نکته مهم را در نظر داشته باشید، باید با فرآیند و نکات مربوط به خرید ملک آشنا باشید تا بتوانید بهترین سرمایه گذاری را در این کشور انجام دهید. نکات طلایی برای خرید ملک در ترکیه می تواند برای افرادی که قصد خرید ملک در این کشور را داشته باشند, بسیار مفید عمل کند. امیدواریم مطالب فوق بتواند برای شما مفید بوده باشد و بتواند به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ داده باشد.

 

نکات اساسی برای خرید خانه در ترکیه

اگر قصد خرید خانه در ترکیه را دارید به عنوان یک خارجی باید به نکات مهم زیادی برای خرید ملک در این کشور توجه کنید. از لحظات مهم خرید ملک در ترکیه می توان به مسائل حقوقی و قوانین ترکیه، انتخاب بهترین ملک، انتخاب مشاور املاک برای راهنمایی مناسب، آمادگی برای فرآیند خرید خانه از جمله مهم ترین لحظاتی است که باید به آن توجه کافی داشته باشید. در این مقاله از سایت های هومز سعی داریم شما عزیزان را با مهم ترین نکات در فرآیند خرید ملک آشنا کنیم. ترکیه در سال های اخیر پیشرفت های اقتصادی چشمگیری داشته است و این موضوع باعث محبوبیت این کشور در بین خارجی ها به خصوص ایرانی ها شده است. به همین دلیل است که خرید خانه در ترکیه یک سرمایه گذاری عالی محسوب می شود و مزایای مختلفی را برای افراد به ارمغان می آورد. در ادامه با نکات مهم در خرید خانه در ترکیه بیشتر آشنا می شوید که عبارتند از:

  • آشنا بودن با قوانین خرید ملک کشور ترکیه

اگر تصمیم جدی برای خرید ملک در استانبول ترکیه دارید، باید با قوانین این کشور آشنا شوید. در سال 2022، قوانین جدیدی در ترکیه به تصویب رسید که به خارجی ها اجازه می دهد با خرید ملکی به ارزش حداقل 400000 دلار، پاسپورت و شهروندی ترکیه را دریافت کنند. علاوه بر این قوانین مالیاتی و اقامتی دیگری نیز وجود دارد که باید از آن ها آگاه باشید و اگر قادر به انجام این کار نیستید، حتما از یک مشاور املاک حرفه ای در ترکیه کمک بگیرید. همچنین از مشاور خود بخواهید تا در مورد قوانین خرید خانه و اخذ اقامت در ترکیه اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهد.

  • از فرصت های موجود در قانون ترکیه استفاده کنید

قوانین ترکیه مانند هر کشور دیگری بر اساس نیازها تغییر می کند, بنابراین این گزینه ممکن است در آینده نزدیک تا حدودی در دسترس نباشد. از سوی دیگر ترکیه در آستانه پیوستن به اتحادیه اروپا می باشد و در صورت پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا، امکان تغییر قانون یا افزایش حداقل مبلغ سرمایه گذاری برای خرید ملک بسیار زیاد خواهد بود. بنابراین پیشنهاد می کنیم قبل از تغییر قوانین از این فرصت استفاده کنید.

نکات اساسی برای خرید خانه در ترکیه

  • مراقب باشید خرید هر ملکی منجر به اقامت ترکیه نخواهد شد!

معمولا اکثر ایرانیانی که برای خرید ملک به ترکیه می آیند به دنبال اخذ اقامت آن کشور هستند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید باید در فرآیند خرید ملک در ترکیه به نکات مهم زیادی توجه کنید چرا که برخلاف تصور بسیاری از افراد، صرف خرید ملک منجر به اخذ تابعیت آن کشور نخواهد شد. دولت ترکیه به خارجی هایی که خانه هایی به ارزش بیش از 400 هزار دلار را در مدت 4 تا 5 ماه خریداری می کنند، شهروندی و پاسپورت ترکیه می دهد. اخذ اقامت با خرید ملکی به ارزش کمتر از 400000 دلار نیز شرایط خاصی دارد و پروسه اقامت دائم می تواند چندین سال طول بکشد. بنابراین فراموش نکنید که شرایط خانه مورد نظرتان را در خصوص امکان اسکان بررسی کنید. خرید ملک در ترکیه می تواند راه خوبی برای سرمایه گذاری و کوتاه کردن مسیر شما برای اخذ اقامت باشد و حتما از یک مشاور املاک حرفه ای با تجربه در این موارد صحبت هایی داشته باشید.

  • با روند خرید خانه در ترکیه آشنا شوید

قبل از عقد قرارداد خرید ملک، بهتر است اطلاعات کاملی از روند خرید ملک در ترکیه به دست آورید که این فرآیند و مراحل شامل ثبت سند، نحوه انتقال سند و ... می باشد. در واقع این موضوع یکی از نکات مهم هنگام خرید ملک در ترکیه محسوب می شود و غالبا بسیاری از ایرانیان به دلیل عدم آگاهی از این موضوع با تجربه های بدی همراه می شوند. به همین خاطر سعی کنید قبل از خرید ملک در ترکیه و یا هرکشور دیگر, با روند خرید خانه در کشور مورد نظر آشنا باشید.

بازرسی کامل از وضعیت ملک خریداری شده

  • بازرسی کامل از وضعیت ملک خریداری شده

یکی از لحظات مهم خرید ملک در ترکیه مربوط به بررسی وضعیت ملک خریداری شده می باشد. برای داشتن یک سرمایه گذاری مناسب و کم ریسک باید استعلام های لازم را از دفاتر آن کشور دریافت کنید تا اطمینان لازم از اینکه ملکی که قصد خرید آن را دارید بدون مشکل می باشد. به خاطر داشته باشید که این کار نیازمند اطلاعات و زمان زیادی می باشد و به همین خاطر بهتر است از یک فرد با تجربه و قابل اعتماد کمک بگیرید.

سخن پایانی

قبل از خرید خانه در هر شهر یا کشوری باید به نکاتی توجه کنید تا در هنگام خرید ملک مذکور دچار ضرر مالی نشوید. در ایران اگر بخواهید خانه بخرید، مطمئناً ماه ها وقت خواهید گذاشت که به مسائل مختلف بپردازید اما از نظر خرید خانه در یک کشور دیگر، شرایط متفاوت می باشد. دلیل این گفته ما این است که شما در کشور مورد نظر زندگی نکرده, شرایط و موقعیت مناطق و شهرهای مختلف را نمی دانید و همچنین با زبان آن کشور آشنا نیستید. به همین خاطر توجه به این نکات می تواند برای شما عزیزان بسیار مهم و از بروز هزینه های زیاد و تجربه تلخ جلوگیری کند. اگر نیاز به گرفتن مشاوره داشتید, می توانید با گروه های هومز به نشانی اینترنتی https://hihomes.org در ارتباط باشید.

کپی رایت @ Hihomes. طراحی و توسعه توسط Rigel.ir