هتل یا اجاره خانه در استانبول

News
دوشنبه 17 بهمن 1401

استانبول یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری بوده که هر ساله افراد زیادی به این شهر سفر می کنند تا لحظاتی فراموش نشدنی را برای خود رقم بزنند. یکی از دغدغه های اصلی مسافران هنگام سفر، یافتن مکانی با شرایط ایده آل و مقرون به صرفه برای اخذ اقامت در ترکیه است. همه گردشگران به جز افردی که درآمد بالایی دارند و به قیمت ملک اهمیت نمی دهند, هزینه اجاره خانه در استانبول برای آن ها بسیار مهم و حیاتی می باشد. یکی از مهم ترین مواردی که می تواند بر قیمت سفر به استانبول تاثیر بگذارد، قیمت هتل یا اجاره خانه است. به طور کلی، مردم ترجیح می دهند محل اقامت را در مکانی با خدمات با کیفیت بالا اما با قیمت پایین پیدا کنند. در این راستا ترکیه با توجه به اینکه بیشترین درآمد گردشگری خود را از طریق مسافران ایرانی به دست می آورد، با انجام اقداماتی شرایط ورود و اسکان ایرانیان را تسهیل کرده است. همسایه بودن با ترکیه و قیمت های نسبتا پایین نسبت به سایر کشورها از یک سو و نگرفتن ویزا برای شهروندان ایرانی از سوی دیگر دلایلی است که سالانه گردشگران زیادی به این کشور سفر می کنند. تا انتهای این مقاله همراه وبسایت های هومز باشید تا شما عزیزان را با هزینه هتل یا اجاره خانه در استانبول ترکیه بیشتر آشنا کنیم.

 

یکی از اقدامات مهم کشور ترکیه, ارائه اقامتگاه های مختلف مانند هتل، آپارتمان و اتاق با قیمت های متفاوت است. از جمله مهم ترین عوامل تعیین کننده قیمت اجاره اتاق در استانبول می توان به کیفیت مجموعه و موقعیت اتاق، نوع خدمات، امکانات زیرساختی، نزدیکی به مرکز شهر یا ایستگاه های حمل و نقل و همچنین اشاره کرد. اگر می خواهید به هتل های لوکس بروید باید هزینه بیشتری برای اقامت را بپردازید چرا که به عنوان مثال قیمت اقامت هر شب در هتل 5 ستاره صوفیه 168 دلار است در حالی که قیمت اجاره اتاق، هتل های دو ستاره و آپارتمان ها از 20 دلار شروع می شود.

یکی از مهم ترین مزایای اجاره اتاق یا آپارتمان به جای هتل در استانبول, تقسیم هزینه بین تعداد افراد و کاهش تعرفه آن است. در یک هتل، هزینه برای هر فرد اضافی به طور تصاعدی افزایش می یابد، در حالی که در اجاره اتاق، هزینه برای هر فرد اضافی کاهش می یابد چرا که کل اجاره بین افراد تقسیم می گردد. بنابراین اگر با چند خانواده یا چند دوست به استانبول سفر می کنید، بهترین راه حل برای کاهش هزینه کل سفر، اجاره یک اتاق ارزان یا یافتن یک آپارتمان کم هزینه است.

مناطق مناسب برای اجاره هتل و خانه در استانبول

امروزه محله های زیادی در شهر استانبول وجود دارند که مکان های بسیار زیبایی داشته و می توانید برای اقامت روزانه، هفتگی و ماهانه در آن محل اقامت کنید. اگر می خواهید برای یک هفته در استانبول خانه اجاره کنید، ابتدا باید تصمیم بگیرید که در کدام محله می خواهید خانه مورد نظر خود را برای اجاره بپسندید. در این صورت باید گزینه های مختلفی را بررسی کنید، مثلاً اگر می خواهید خانه ای در منطقه ساحلی یا قدیمی و تاریخی اجاره کنید یا شاید می خواهید خانه ای در قسمت اروپایی و آسیایی اتخاذ نمائید، این سلیقه و گستردگی انتخاب شما گاها با هزینه های کم و زیادی همراه است.

یکی از بهترین مناطق برای اجاره خانه و خرید ملک در استانبول منطقه بیلیکدوزو می باشد که منطقه ای عالی و نزدیک به فرودگاه این شهر می باشد. آپارتمان های این منطقه غالبا مدرن و نوساز هستند و همچنین دسترسی بهتری به فرودگاه این شهر دارند. در این مناطق اجاره خانه بسیار مقرون به صرفه و مناسب است و می توانید این آپارتمان ها را به صورت هفتگی، روزانه یا ماهانه اجاره کنید.

مناطق مناسب برای اجاره هتل و خانه در استانبول

نکات مهم در هنگام رزرو هتل یا اجاره خانه در ترکیه

اقامت در آپارتمان ها و هتل ها با اجاره ارزان به صرفه برای مدت کوتاهی خوب به نظر می رسد اما برای اقامت طولانی مدت ایده آل نیست. به همین دلیل بهتر است قبل از رزرو آپارتمان ارزان در استانبول به اندازه کافی تحقیق کنید. چرا که اگر محل اقامت شما مساعد نباشد ممکن است از سفر خود نهایت لذت را نبرید و خاطره خوشی از سفر به استانبول نداشته باشید. برخی از مهم ترین نکاتی که هنگام رزرو آپارتمان ارزان در استانبول باید در نظر داشته باشید, عبارتند از:

نکات مهم در هنگام رزرو هتل یا اجاره خانه در ترکیه

مکان: مهمترین نکته در خرید یا اجاره خانه, مکان مورد نظر است و شما عزیزان باید مطمئن شوید که ملک تان در مرکز شهر قرار داشته یا دسترسی خوبی به مرکز شهر دارد. چرا که در غیر این صورت هزینه حمل و نقل زیادی را متحمل خواهید شد. فراموش نکنید که فاصله آپارتمان خود را با ایستگاه های مترو و اتوبوس چک کنید تا بتوانید در کمترین زمان ممکن به مقصد برسید.

امنیت: هنگام رزرو آپارتمان ارزان قیمت در استانبول ترکیه، برخی افراد به اشتباه فقط روی قیمت تمرکز می کنند، در حالی که باید به امنیت محل اقامت خود نیز توجه کنید. یکی از بهترین راه ها برای تست امنیت یک منطقه, بررسی محله ای است که آپارتمان در آن قرار دارد. اگر با محله های استانبول آشنایی ندارید، می توانید نظرات مردم در مورد آپارتمان را بخوانید و از آن ها مشاوره بگیرید. مطمئن باشید که اگر محل سکونت از امنیت کافی برخوردار نباشد، هر چقدر هم که ارزان باشد, کمکی به سرمایه گذاری شما نمی کند و می تواند برایتان مشکلاتی را ایجاد کند.

سلامت: یکی از مهم ترین مواردی که در خرید یا اجاره خانه نباید از آن غافل شد، امکانات بهداشتی است. قبل از رزرو آپارتمان ارزان قیمت در شهر استانبول حتما به این مورد یعنی سطح سلامت و امکانات بهداشتی توجه کنید. برخی از آپارتمان ها حمام و توالت مجزا در داخل اتاق ندارند و این موضوع ممکن است برای افرادی که بچه های کوچک دارند کمی سخت باشد. اگر نمی توانید از آپارتمان به صورت حضوری دیدن نمائید و به صورت آنلاین اتاق رزرو می کنید، حتما به عکس ها دقت کنید. البته باید در نظر داشته باشید که در اکثر موارد عکس ها بسیار بهتر از خود مکان خواهند بود اما نظافت در هتل چیزی نیست که شما بخواهید از آن بگذرید.

امکانات: اگرچه آپارتمان ها و هتل های ارزان قیمت استانبول از امکانات رفاهی و ورزشی زیادی برخوردار نیستند اما در بیشتر موارد آن ها برای جذب مشتری به مهمانان خود خدمات نسبتا خوبی ارائه می دهند. به همین خاطر شما عزیزان می توانید این امکانات را با هم مقایسه کرده و در نهایت یک آپارتمان ارزان در شهر استانبول رزرو نمائید.

سخن پایانی

در این مقاله به نکات مهم خرید و اجاره خانه ارزان در استانبول ترکیه و همچنین معرفی هتل های ارزان قیمت استانبول پرداخته ایم. برای اقامت در استانبول چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟ آیا اقامت در آپارتمان ها و هتل های ارزان استانبول را ترجیح می دهید یا اقامت در هتل های مجلل را؟ همه این سوالات را در این مقاله کوتاه سعی کرده ایم پاسخ بدهیم. اگر در هر صورت سوالی در این زمینه داشتید, می توانید از مشاوران دلسوز ما در گروه های هومز به آدرس اینترنتی https://hihomes.org/ بپرسید و از آن ها کمک بگیرید.

کپی رایت @ Hihomes. طراحی و توسعه توسط Rigel.ir