پذیرش دانشجو در ترکیه در سال ۲۰۲۲ چه شرایطی دارد

News
پنجشنبه 28 مهر 1401

اقامت دانشجویی در ترکیه یکی از خواسته های دانشجویانی است که قصد مهاجرت تحصیلی به ترکیه را دارند. امروزه به دلایلی نظیر ارزان تر بودن هزینه ها در ترکیه بیشتر دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند کشور ترکیه ا به عنوان مقصد انتخاب می کنند. در واقع هزینه زندگی در ترکیه نسبت به کشورهای اروپایی ارزان تر است و از طرف دیگر کشور ترکیه به دلیل شباهت فرهنگی و فاصله کم با ایران و برخورداری از دانشگاه های خوب به عنوان یک کشور مناسب برای مهاجرت تحصیلی شناخته می شود. متقاضیان می‌ توانند به راحتی در این کشور اقدام به دریافت اقامت تحصیلی می کنند. 

 

پذیرش دانشجو در ترکیه در سال ۲۰۲۲ چه شرایطی دارد

اگر قصد ادامه تحصیل در کشور ترکیه را دارید بهتر است پیش از هر چیزی مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت تحصیلی در ترکیه را آماده کنید و توجه داشته باشید که برای تاثیر در ترکیه باید دارای مدرک دیپلم باشید یا حداقل سال آخر دبیرستان باشید. برای مهاجرت تحصیلی به یکی از دانشگاه های ترکیه باید در یکی از آزمون های ورودی مورد نظر دانشگاه های ترکیه ثبت نام کنید. متقاضیان باید در آزمون ورودی یوس و سایر آزمون ها شرکت کرده و نمره قبولی در این آزمون به دست آورند. در صورت به دست آوردن نمره قبولی امکان مهاجرت تحصیلی به ترکیه  و ورود به یکی از دانشگاه ترکیه را خواهند داشت. البته باید بدانید که هر دانشگاه برای قبولی در آزمون یوس نمره های متفاوت را در نظر می گیرد بنابراین بهتر است در مورد نمره قبولی در دانشگاه مورد نظر خود تحقیقات انجام دهید. برای تحصیل در ترکیه باید دارای مدرک زبان باشید. 

 

نحوه گرفتن اقامت دانشجویی در ترکیه

اگر قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارید بهتر است در مورد اقامت دانشجویی در ترکیه اطلاعاتی به دست آورید. برای دریافت اجازه اقامت دانشجویی بهتر است در ابتدا در اداره مهاجرت نوبت رزرو کنید و به صورت آنلاین از طریق وب سایت قرار ملاقات ترتیب دهید. بعد از این کار در زمان مشخص شده از طرف اداره مهاجرت در روز و ساعت مشخص شده به اداره مراجعه کرده و مدارک مورد نیاز را ارائه می دهید و در این صورت می‌ توانید روند اجازه اقامت دانشجویی  را طی کنید. برای گرفتن اقامت دانشجویی باید کلیه اسناد مورد نیاز را آماده کرده و از طریق وب سایت فرم درخواست را پر کنید. همچنین باید بدانید که برای انجام این فرایند نیاز به پرداخت هزینه دارید‌.   


اقامت دانشجویی در ترکیه چیست؟

در طی چند سال اخیر تقاضای ادامه تحصیل در ترکیه افزایش پیدا کرده است مدرک دانشگاهی این کشور اعتبار قابل توجهی دارد به همین دلیل ترکیه به عنوان یک کشور جذب کننده دانشجویان خارجی شهرت قابل توجهی دارد. از روش های مختلفی می توانید بوریسه تحصیلی به ترکیه بگیرید. اقامت دانشجویی طبق قانون و مقررات این کشور انجام می گیرد‌. برای اقامت دانشجویی مجوز اقامت دانشجویی به دانشجویان اعطا می کند در این صورت دانشجویان می توانند برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه به این کشور بیایند. متقاضی اقامت دانشجویی باید دارای یک سری شرایط باشد تا بتواند در این کشور اقامت داشته باشد. افراد باید دارای گذرنامه ویزا باشند. همچنین متقاضیان باید در تاریخ اجازه اقامت و معافیت ویزا دارای حداقل دو ماه پاسپورت معتبر باشند. 

 

شرایط اخذ اقامت تحصیلی چیست ؟

برای کسب مجوز اقامت تحصیلی در ترکیه باید در یکی از مراکز دانشگاهی در ترکیه ثبت نام کرده و بعد از اخذ پذیرش و ارائه مدارک ثبت نام می توانید درخواست ویزای تحصیلی کنید. اگر در ایران هستید برای انجام این کار می توانید از طریق سفارت ترکیه این کار را انجام دهید. دانشجویان از طریق ویزای تحصیلی می توانند برای ادامه تحصیل در ترکیه اقامت داشته باشند. این نوع اقامت برای دانشجویان مزایای زیادی در بر دارد. دانشجویان تحت حمایت درمان پزشکی و دولت قرار گرفته و از مزایای زیادی برخوردار خواهند شد. انواع بورسیه تحصیلی در این کشور وجود دارد که با شهریه رایگان و اقامتگاه رایگان همراه هستند. دانشجویان متقاضی می توانند برای اقامت دانشجویی در ترکیه از بورسیه های تحصیلی استفاده کنند. 


اقامت دانشجویی در ترکیه چه مزایایی دارد؟

دانشجویانی که اقامت دانشجویی را دریافت می‌ کنند می‌ توانند در یکی از بانک‌ های ترکیه حساب باز کنند. همچنین دانشجویانی که دارای اجازه اقامت دانشجویی در ترکیه است می تواند در مدت اقامت تعیین شده بدون نیاز به ویزا از ترکیه به کشور خودشان رفت و آمد کنند. این افراد می توانند از مزایای کارت حمل و نقل در منطقه ای که در آن تحصیل می کنند بهره مند شود. همچنین دانشجویانی که در مقاطع کارشناسی ارشد و کارشناسی درس می خوانند می توانند با دریافت اجازه کار از وزارت کار در این کشور کار کنند. 

 

معتبر بودن مدارک دانشگاهی در ترکیه

در واقع اقامت دانشجویی در ترکیه مزایای قابل توجهی به دنبال دارد و اولین مزیت اعتبار بالایی مدارک دانشگاهی کشور ترکیه است. در این کشور دانشگاه های معروفی وجود دارد که یک انتخاب مناسب برای افرادی است که می خواهند در خارج از کشور به تحصیل بپردازند. دانشجویان در این کشور در بهترین دانشگاه ها درس می خوانند. خوشبختانه این کشور دارای دانشگاه های سطح بالا بوده و مدارک دانشگاهی آن در سایر نقاط دنیا مورد تایید است. مدارک دانشگاه های ترکیه در کشور ما نیز تایید شده بوده و دانشجویان می توانند با اخذ مدرک تحصیلی کشور در کشور ما یا سایر کشورها به ادامه تحصیل و کار و بپردازند. البته برای ادامه تحصیل بهتر است در دانشگاهی ادامه تحصیل دهید که مورد تایید وزارت علوم ایران باشد. 

 

جمع بندی

افرادی که قصد ادامه تحصیل در ترکیه را دارند باید به دنبال دریافت اقامت دانشجویی در این کشور باشند. اقامت دانشجویی در ترکیه مزیت های زیادی را به دنبال دارد و دانشجویان متقاضی می‌ توانند با دریافت اجازه اقامت دانشجویی شرایط تحصیلی خوبی داشته باشند. از جمله مزایای دریافت اقامت دانشجویی در این کشور می توان به مدارک دانشگاهی سطح بالا و برخورداری از مزایایی نظیر پوشش درمانی پزشکی، هزینه مقرون به صرفه در این کشور و اشاره کرد. دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل در ترکیه می توانند با روش های مختلف نظیر ثبت نام در آزمون یوس به این کشور مهاجرت تحصیلی کنند. 

 

 

کپی رایت @ Hihomes. طراحی و توسعه توسط Rigel.ir