هزینه های سالانه یک ملک در ترکیه

News
سه شنبه 27 اردیبهشت 1401

هزینه های جاری برای یک ملک در ترکیه

اگر شما هم به فکر خرید ملک در ترکیه هستید حتما باید از هزینه های سالانه آن خبر داشته باشید ؛ هزینه های جاری ملک در ترکیه نسبتاً کمتر از کشورهای غربی است.

همین دلیل توضیح می دهد که چرا خرید ملک در ترکیه یک انتخاب محبوب برای  ایرانیان است. موارد زیر فقط مقادیر تقریبی هستند و با توجه به نوع ملک و مکان آن کمی متفاوت خواهند بود.

طبیعتاً شخصی که از ملک فقط به عنوان خانه تعطیلات استفاده می کند هزینه های کمتری متحمل می شود. همه قیمت‌ها به لیر ترکیه هستند، اما شما میتوانید  از Google یا XE.com برای تبدیل به یورو، پوند یا دلار استفاده کنید.

هزینه قبوض ماهانه آب و برق

قبض برق:

برای یک آپارتمان دو خوابه، قبض برق ماهانه بین 80 تا 200 لیر در ماه متغیر است. عامل اصلی برای قبوض بالای برق، واحدهای تهویه مطبوع هستند که انرژی زیادی مصرف می کنند. به همین دلیل برخی افراد با نصب پنکه های ایستاده یا سقفی قبض برق خود را کاهش می دهند.

 

قبض گاز:

عموماً در ترکیه از گاز فقط برای فر استفاده می شود. به جای اتصال از طریق لوله، در کپسول های بزرگ فروخته می شود که قیمت فعلی آن تقریباً 70 لیر است.

بسته به میزان استفاده شما از فر، یک کپسول  گاز به طور متوسط ​​6 تا 9 ماه دوام می آورد.

 

قبض آب:

در کشور ترکیه کم کم کنتورهای قدیمی آب در حال حذف شدن هستند و با کنتورهای پرداختی آنلاین جایگزین شدن .

هزینه قبض آب از میانگین تقریباً 10 لیر ترکیه در هر متر مکعب متفاوت است. یک خانواده پرجمعیت باید ماهیانه 300 لیر آب در نظر بگیرد.

اینترنت:

برای زندگی دائمی در تمام طول سال، اینترنت حدود 50 لیر در ماه هزینه خواهد داشت. اگر از ملک خود فقط به عنوان خانه تعطیلات استفاده می کنید، می توانید دانگل های اینترنت را از شرکت های ارائه دهنده اینترنت اجاره کنید که آنها را درب منزل شما تحویل می دهند.

مالیات شورای شهر:

هزینه مالیات شورای شما بسته به تعداد افراد روی تاپو (اسناد مالکیت) و قیمت ملک شما متفاوت است.

یک آپارتمان 2 خوابه متوسط ​​می تواند انتظار داشته باشد که سالانه 150 لیر در دیدیم بپردازد اما در جاهای دیگر بالاتر است.

مالیات زباله:

 این مالیات سالانه یکباره است که با مالیات شورا جمع آوری می شود و در دیدیم حدود 80 لیر در سال است.

بیمه DASK :

این بیمه زلزله طبق قانون اجباری است. هزینه بین شرکت هایی که از متر مربع آپارتمان شما برای محاسبه آن استفاده می کنند متفاوت است. یک آپارتمان 70 متری تقریبا 250 لیر در سال است. بدیهی است که در صورت ارتقاء به محتویات و بیمه آتش سوزی، هزینه افزایش می یابد.

هزینه خدمات:

در صورت خرید آپارتمان در یک مجتمع، هزینه نگهداری ماهانه مورد نیاز است. این هزینه برای هزینه هایی مانند برق، آب، نگهداری استخر شنا و سایر تسهیلات اشتراکی که توسط مدیریت ساختمان توافق می شود، پرداخت می شود. آنها از مجتمعی به مجتمع دیگر از 300 تا 2000 لیر در سال متفاوت هستند.

هزینه های اضافی

* اگر در تمام طول سال در ترکیه زندگی می کنید، هزینه های اقامت و بیمه درمانی را نیز در نظر بگیرید.

کپی رایت @ Hihomes. طراحی و توسعه توسط Rigel.ir