بهترین زمان برای خرید ملک در ترکیه

News
چهارشنبه 21 اردیبهشت 1401

به نظر شما بهترین زمان برای خرید ملک و آپارتمان در ترکیه چه زمانی است؟

خرید خانه در ترکیه

 

اخیراً سؤالاتی از افرادی  دریافت کرده ایم که به فکر کهاجرت هستند و از ما  می پرسند آیا زمان خوبی برای خرید خانه در ترکیه است یا خیر ؟

مشاوران خرید و فروش ملک در ترکیه ( Hi Homes ) به شما پاسخ می دهند :

 اگر به قصد مالکیت میان مدت تا بلندمدت به خرید ملک در ترکیه نگاه کنید، همیشه زمان خوبی است.

این به این دلیل است که ترکیه برای بازسازی و به روز رسانی بازار املاک و مستغلات خود از ساختمان های ویران شده قرن بیستم تاخیر داشت. از این رو، ساختمان‌های جدید در بسیاری از مناطق در مرکز توجه قرار می‌گیرند.

بنابراین، هر کسی که قصد دارد سرمایه گذاری خود را حداقل برای پنج تا ده سال نگه دارد، می تواند انتظار رشد سرمایه خوبی داشته باشد. با این حال، تحولات اخیر خریداران مشتاق بیشتری را به دنبال سرمایه گذاری در ترکیه جذب کرده است.

بیایید به این تحولات نگاه کنیم :

چند نفر خارجی در سال گذشته ملکی را در ترکیه خریداری کردند ؟ و اگر می خواهید در املاک ترکیه سرمایه گذاری کنید، چه چیزهایی باید بدانید.

کاهش ارزش لیر ترکیه در سال گذشته بسیاری از خریداران خارجی را به سواحل ترکیه آورد.

در نوامبر 2021 ؛ 7363 خارجی، ویلا یا آپارتمانی را  در ترکیه خریدند.

اگر این عدد را با سال های گذشته مقایسه کنید خواهید فهمید که سال به سال این عدد رو به افزایش است ،  زمانی که خارجی ها 4962 ملک را خریداری کردند، و جهش قابل توجهی را به وجود آوردند که به راحتی قابل مشاهده است، روز به روز بر قیمت ملک های ترکیه افزایش می یابد. 

ملیت ها از خاورمیانه گرفته تا اروپایی و آسیایی متفاوت بود. این امر باعث تولید میلیاردها دلار ارز خارجی شد.

در واقع، در یازده ماه منتهی به نوامبر، ترکیه بیش از 8.5 میلیارد دلار از طریق فروش خانه به خارجی ها درآمد داشته است.

همه اینها با وجود کووید رخ داد و با توجه به اینکه ترکیه در سال 2021 در وضعیت قرنطینه وارد شد، کاملاً یک دستاورد است. با این حال، قیمت مسکن نیز افزایش یافت.

آیا قیمت ملک در ترکیه افزایش می یابد؟

کاهش ارزش لیر ترکیه باعث افزایش قیمت کالاهای ساختمانی وارداتی به ترکیه شد که بر بازار مسکن تأثیر گذاشت. علاوه بر این، افزایش قابل توجهی در قیمت مسکن در سواحل دریای اژه و مدیترانه وجود داشت زیرا خریدارانی که به دنبال خروج از شهرهای بزرگ ترکیه بودند، افزایش یافت.

بنابراین، در حالی که بسیاری تصور می‌کردند قیمت مسکن در ترکیه کاهش می‌یابد، یکی از مهم‌ترین افزایش‌های جهانی را نشان می‌دهد. بنابراین، انتظار نداشته باشید که آنها به این زودی ها سقوط کنند. از آنجایی که کووید هیچ نشانه‌ای برای از بین رفتن نشان نمی‌دهد، ما هنوز سوالات بیشتری را برای مناطق مدیترانه و اژه دریافت می‌کنیم.

ترکیه همچنین در بزرگراه ها و حمل و نقل عمده سرمایه گذاری می کند که سرمایه گذاران جهانی در املاک و مستغلات را جذب می کند. در بیشتر نقاط ترکیه، ساخت‌وسازهای جدید با تقاضای خریدار مطابقت دارند و قیمت‌ها را بالا نگه می‌دارند.

در حالی که انتظار نداریم قیمت مسکن در سال 2022 افزایش قابل توجهی داشته باشد، ارزش املاک همچنان با میانگین ملی افزایش خواهد یافت، به خصوص که دولت ترکیه اقداماتی را برای کمک به شرکت های ساختمانی در زمینه هزینه ها و کالاهای وارداتی ارائه کرده است.

تابعیت ترکیه از طریق سرمایه گذاری در املاک و مستغلات

جنبه دیگر ورود سرمایه گذاران املاک به ترکیه، تابعیت ترکیه از طریق برنامه سرمایه گذاری است. به عنوان یکی از ارزان ترین و آسان ترین برنامه های ویزای طلایی جهان است .

خریداران 400/000 دلار آمریکا را در املاک در ترکیه سرمایه گذاری می کنند و متعهد می شوند که حداقل سه سال آن را حفظ کنند. علاوه بر این، کشور ترکیه برای  خریدار خانه و همسر و افراد تحت تکفل از جمله متولدین آینده این خانواده اقامت دائم ترکیه را میدهد.

در نتیجه، اگر هر زمان ترکیه را با سایر کشور ها برای دریافت شهروندی با سرمایه گذاری املاک مقایسه کنید، در صدر قرار می گیرد.

چگونه یک سرمایه گذاری خوب در املاک ترکیه انجام دهیم؟

بنابراین، همانطور که می بینید، علی رغم مشکلات لیر ترکیه در سال 2021، بازار مسکن ترکیه همچنان به قوت خود ادامه می دهد و به نظر می رسد سال 2022 رکوردهایی را برای تعداد املاک فروخته شده به خارجی ها و ایجاد درآمد خارجی خواهد شکست.

با این حال، خریدارانی که به دنبال سرمایه گذاری در ترکیه هستند هنوز باید تحقیقات خود را انجام دهند. برخی از مناطق دارای پتانسیل رشد سرمایه و امیدواری بیشتری نسبت به سایرین هستند. در ادامه این مقالع نکاتی  است که باید به دنبال آن باشید.

توسعه‌های محلی:

مناطقی که نوید بیشتری نسبت به سایرین نشان می‌دهند، خواه خرید، امکانات زندگی شبانه، حمل‌ونقل یا مناطق اجتماعی باشد.

آلانیا مدیترانه ای یکی از این مناطق است که به طور مداوم هر ساله سرمایه گذاری مجدد می کند زیرا آنها به دنبال رشد بازار گردشگری خود هستند. علاوه بر این، مناطق حاشیه ای اروپا در استانبول، سرمایه گذاران خارجی املاک و مستغلات را جذب می کنند.

 

نقدینگی:

مناطقی در ترکیه که امیدوارکننده‌تر از سایرین هستند شامل شهرهای بزرگ و سواحل جنوبی و غربی صرفاً به دلیل نقدینگی بالا است. برخی از مناطق ساحلی نه تنها از علاقه خریداران ترکیه ای بلکه خارجی ها نیز سود می برند.

اگر می خواهید سرمایه گذاری آجر و ملات خود را به پول نقد تبدیل کنید، بازارهای محلی را ارزیابی کنید تا ببینید خانه ها با چه سرعتی و با چه قیمتی به فروش می رسند.

از خانه‌های قدیمی و پروژه‌های نوسازی خودداری کنید: در آمریکا و دیگر بازارهای غربی، خانه‌های واژگون و پروژه‌های نوسازی سود خوبی دارند. متأسفانه، این موضوع در ترکیه صدق نمیکند.

برای شروع، هر فروشنده ای که به پول نقد نیاز دارد مستقیماً به آژانس های املاک محلی مراجعه می کند و فقط خریداران آگاه در مورد این معاملات می شنوند. ثانیاً، در سال 2002، ترکیه قوانین ساخت و ساز خود را برای تقویت پایه های املاک تغییر داد. در نتیجه، خریداران داخلی از املاک قدیمی اجتناب می کنند، زیرا ساخت و سازهای جدید ایمنی بیشتری را ارائه می دهند و پتانسیل قدردانی بیشتری دارند.

علاوه بر این، اسناد و تغییرات ساختاری مورد نیاز برای پروژه های نوسازی با قدمت بیش از بیست سال باعث تخلیه نقدینگی می شود.

 

سود اجاره:

اگر قصد دارید در ترکیه برای اجاره ملک خود سرمایه گذاری کنید، بازارهای محلی و بازده اجاره را بررسی کنید. به عنوان مثال، اجاره تعطیلات برخی از دریاهای اژه و مدیترانه را اشباع می کند و میانگین قیمت های روزانه را پایین می آورد. در حالی که در استانبول، تقاضا برای اجاره بلندمدت همیشه بالا است و بازدهی استثنایی برای اجاره فراهم می کند.

مناطق محبوب برای خرید ملک در ترکیه کداک مناطق هستند ؟

استانبول:

این کلان شهر بزرگ همیشه سرمایه گذاری خارجی در املاک و مستغلات را رهبری می کند. سبک زندگی بزرگ که در بالا ذکر شد عوامل مهمی هستند. با این حال، از آنجایی که استانبول علی رغم اینکه پایتخت ترکیه نیست، قطب ترکیه است، این شهر در همه زمینه ها از جمله تجارت، اقتصاد، آموزش، بهداشت و گردشگری برتر است.

منطقه آنتالیا:

با پوشش سواحل مدیترانه ترکیه، این منطقه به مناطق ساحلی کوچکتر تقسیم می شود و به عنوان برترین منطقه تعطیلات ساحلی این کشور رتبه بندی می شود. مکان‌های خرید عبارتند از گلف بلک، سیده تاریخی، مرکز شهر، و کالکان لوکس در حومه، که بازدهی فوق‌العاده بالایی برای اجاره ارائه می‌دهد.

 

فتحیه:

این منطقه که هنوز به سواحل مدیترانه تعلق دارد، گردشگران را به خود جذب می کند، اما همچنین مهاجرانی را که به دنبال زندگی در ترکیه هستند در تمام طول سال جذب می کند. مناطق پرطرفدار شامل مرکز شهر، ساحل کالیس، هیسارونو، اواجیک و اوزوملو است. بسیاری از مردم به دلیل زیبایی منظره به دنبال خرید در اولودنیز هستند، اما قوانین ساخت و ساز محلی عرضه را پایین نگه می دارد.

شبه جزیره بدروم:

بدروم در سواحل دریای اژه، خریداران گران قیمتی را به خود جذب می کند که به طور خاص به مکان هایی مانند یالیکاواک و مرکز شهر علاقه مند هستند. شبه جزیره بدروم دارای یک فرودگاه است که آن را در بین خریداران خانه های تعطیلات محبوب کرده است.

 

گروه سرمایه گذاری  های هومز (Hi Homes ) املاکی را ارائه می دهد که متناسب با همه بودجه ها و سبک های زندگی باشد، چه به دنبال یک زندگی شهری هیجان انگیز، چه زندگی آرام روستایی، یا زندگی ساحلی با فضایی پر جنب و جوش.

شما می توانید نمونه کارهای ما از آپارتمان ها و ویلاهای فروش در مناطقی از ترکیه را در اینجا مرور کنید.

 

ترتیب یک سفر برای مشاهده ملکی که میخواهید خریداری کنید.

امیدواریم به تمام سوالات شما پاسخ داده باشیم که آیا زمان خوبی برای خرید خانه در ترکیه است؟ اگر می خواهید زمان و تاریخ بازدید از املاک را تعیین کنید یا با یک نماینده محلی صحبت کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد سرمایه گذاری در ملک ترکیه کسب کنید،  با ما تماس بگیرید.

کپی رایت @ Hihomes. طراحی و توسعه توسط Rigel.ir