معرفی شهر استانبول ترکیه

News
شنبه 12 آذر 1401

معرفی شهر استانبول ترکیه

استانبول شهر مساجد عثمانی و بقایای باشکوه قسطنطنیه از نظر موقعیت جغرافیایی به گونه ای است که بخشی از آن در قاره آسیا و قسمتی دیگر در قاره اروپا قرار دارد و این دو قسمت به هم متصل هستند. شهر استانبول را پل بین دو قاره می نامند. شهر استانبول پرجمعیت ترین شهر ترکیه و همچنین مرکز فرهنگی، تاریخی و اقتصادی ترکیه است. مذهب اکثریت مردم ترکیه و استانبول اسلام و مذهب اهل سنت است و به همین دلیل استانبول می تواند مقصدی بسیار دلپذیر و مناسب برای شما مسافران باشد.شهری با ترکیبی از عناصر مذهبی و سنتی با مدرن و ظاهری شیک که چشم هر گردشگری را به خود خیره می کند. استانبول معمولا در ایام نوروز مملو از مسافران ایرانی است و بسیاری از گردشگران این شهر را برای سفر بایرام خود انتخاب می کنند. محبوبیت تور استانبول به دلیل جاذبه ها و امکانات آن و این است که قیمت آن نسبت به سایر کشورها زیاد بالا نیست و می توانید با بودجه های معمولی سفر کنید.همچنین اکثر مهاجرانی که به این کشور سفر میکنند با خرید ملک در ترکیه اقامت های دائمی گرفته و از زندگی در این کشور راضی هستند.

دانستنی های استانبول

برخی از ویژگی ها و دانش مردم استانبول عبارتند از:

ویزا: سفر به ترکیه نیازی به ویزا ندارد.

زبان رسمی: ترکی

واحد پول: لیر ترکیه (TRY)، هر 1 لیر ترکیه (2000 تومان)

مذهب رسمی: ترکیه یک کشور سکولارمیباشد و به همین دلیل هیچ دین رسمی در این کشور وجود ندارد. اما بیشترین جمعیت مذهبی این کشور یعنی. 97 درصد را مسلمانان تشکیل می دهند که اکثر آنها سنی هستند و شیعیان در اقلیت هستند.

سوغات شهر: قهوه، ادویه، شیرینی پسته، باقلوا و راحت القلم، قهوه جوش، لباس، زیورآلات و ....

وضعیت سلامت: آب و غذا در استانبول در وضعیت بهداشتی بسیار قابل قبولی قرار دارند و گزارش های کمی از بیماری های ناشی از غذا وجود دارد. با این حال، برای اطمینان از سلامت خود، هنگام خرید غذاهای خیابانی، غذای تازه و گرم را انتخاب کنید. آب اصلی استانبول برای استفاده مناسب نیست و توصیه نمی شود. البته بطری های آب معدنی ارزان هستند و به راحتی می توانید آن ها را در همه جا پیدا کنید.

مزایای خرید ملک در استانبول

گران ترین خریدی که هر شخصی در طول زندگی خود انجام می دهد، خرید خانه است. پس با این تفاسیر خرید ملک در استانبول باید دارای مزایایی باشد که فرد را وادار به خرید خانه کند. همانطور که در ابتدا ذکر شد یکی از بهترین و مهم ترین مزایایی که خرید ملک در استانبول برای شما خواهد داشت اخذ اقامت ترکیه است و در حالی که ملک به نام شماست اقامت شما در ترکیه تمدید می شود. با  های هومز به بهترین ها برسید و با بودجه ای که دارید صاحبخانه شوید.جدای از مورد ذکر شده، خرید خانه در ترکیه مزایای زیادی خواهد داشت که در ادامه به توضیح آنها می پردازیم.

آب و هوای عالی: ترکیه بسیار زیبا و دارای آب و هوای عالی و مطبوع است. ترکیه دارای آب و هوای معتدل مدیترانه ای است که در تابستان نسبتا گرم می شود، اما نه آنقدر گرم که نتوانید از خانه خارج شوید. در زمستان، سرمای هوا به ندرت به زیر پنج درجه سانتیگراد می رسد، که برای کسانی که سرما را خیلی دوست ندارند عالی است.

تاریخ غنی: ترکیه هزار سال سابقه دارد. این کشور یکی از معدود کشورهایی است که از امپراتوری بیزانس تا قرن گذشته امپراتوری داشت که آخرین آن امپراتوری عثمانی بود. اگر به تاریخ علاقه دارید حتما تاریخ توسعه ترکیه و به خصوص شهر استانبول را مطالعه کرده اید. اگر چنین است، خرید ملک در استانبول به شما کمک می کند تا اطلاعات بیشتری در مورد تاریخ استانبول و ترکیه کسب کنید.

غذاهای لذیذ: اگر حتی یک بار هم به ترکیه سفر کرده اید، حتما با غذاهای آنجا آشنا هستید و طعم لذیذ آن را چشیده اید.

مالکیت کامل: در ترکیه، شما مالک هر چیزی هستید که می‌خرید، و همچنین مالک زمینی خواهید بود که خانه‌تان روی آن ساخته شده است. این نکته زمانی که قصد فروش خانه خود را دارید مفید است.

مزایای خرید ملک در استانبول

 

بهترین فصل مناسب سفر به استانبول

بهار: در این زمان استانبول در روز گرمتر می شود و در شب خنکی خفیف شگفت انگیزی دارد و گاهی باران ملایم بهاری می بارد. میانگین دمای روزانه بین 18 تا 27 درجه سانتیگراد است.

تابستان: روزهای تابستان در استانبول بسیار گرم و مرطوب است. اگرچه بیشتر شهرنشینان برای فرار از گرما به جزایر و سواحل مجاور می روند، اما بیشتر گردشگران تابستان را برای سفر به استانبول انتخاب می کنند. میانگین دمای تابستان در استانبول حدودا بین 28 تا 30 درجه سانتیگراد است.

پاییز: دمای هوا در فصل پاییز استانبول خنک است، یعنی حدود 23 درجه سانتیگراد! اما منتظر شگفتی های تصادفی طبیعت باشید. یک روز می تواند گرم و خشک باشد و روز دیگر با هوای بسیار خنک با دمای 15 درجه و باران های کوتاه و شدید شگفت زده خواهید شد.

زمستان: روزهای زمستانی استانبول سرد و برفی است. میانگین دمای روزانه بین 8 تا 12 درجه سانتیگراد است و بارش برف خفیف دور از دسترس نیست بنابراین بهترین فصل برای سفر به استانبول بهار و پاییز است

 

استانبول و اقتصاد آن

استانبول بزرگترین شهر ترکیه و پایتخت سیاسی سابق آن کشور است که بعداً به شهر آنکارا داده شد. استانبول همواره مرکز زندگی اقتصادی ترکیه بوده و هست، زیرا به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی، مرکز ارتباط بین المللی راه های مرزی، زمینی و دریایی ترکیه است. امروزه استانبول مرکز صنعتی ترکیه است و طرح های بسیاری از تولیدات مهم ترکیه در این شهر انجام می شود. از همه عوامل فوق که بگذریم باید به قدرت استانبول در جذب گردشگر از دنیا اشاره کرد چرا که صنعت گردشگری نیز یکی از عوامل رشد اقتصادی استانبول است. استانبول در حال حاضر جزو 5 شهر برتر توریستی جهان است

 

سخن آخر

هر گوشه ترکیه مانند ورق زدن تاریخ و رسیدن به مدرنیته است! می توانید در کافه های مجلل یا در سواحل ترکیه باشید و چشمان خود را ببندید و صدای نبردهای عثمانی را بشنوید یا در اعماق معماری کلاسیک قدم بزنید، اما پاهایتان شهری مدرن را لمس می کند.ترکیه کشوری شگفت انگیز به قدمت تاریخ است که می تواند خاطرات خوبی را در داستان زندگی شما به یادگار بگذارد. آیا این خاطره سفری کوتاه به آن کشور رویایی است؟ یا مطالعه، کار، سرمایه گذاری و در یک کلام ماندن و زندگی رویایی!

کپی رایت @ Hihomes. طراحی و توسعه توسط Rigel.ir