ازمیر کارت چیست؟

News
شنبه 29 مرداد 1401

ازمیر کارت چیست؟

زندگی در کلانشهرها همیشه چالش ­های مخصوص خود را دارد که یکی از رایج ­ترین آن­ها سیستم حمل و نقل عمومی است؛ اما شهر ازمیر، برای رفاه بیشتر شهروندان خود، این چالش را با سیستم حمل و نقل عمومی گسترده ­ای که دارد حل کرده است.

اگر قصد خرید ملک در ازمیر را دارید و می­خواهید در این شهر زندگی کنید باید بدانید که شما می­توانید به راحتی با استفاده از تراموی، مترو، واپور، دوچرخه، اتوبوس و... از هر نقطه ­ای که بخواهید به نقطه دیگری از شهر بروید؛ اما برای استفاده از این وسایل باید کارت مخصوص تهیه کنید که به ازمیر کارت شهرت دارد.

Izmirim kart یک کارت الکترونیکی است ؛ شما با شارژ کردن این کارت می­توانید از تمامی لوازم حمل­ ونقل به غیر از تاکسی و ون استفاده کنید.

راهنمای استفداه از ازمیر کارت

چگونه ازمیرکارت را فعال کنیم؟

اگر قصد اقامت در ترکیه را دارید باید یکی از این کارت­ها را برای خود فراهم کنید. فعالسازی و دریافت آن بسیار راحت است.

کافی است به یکی از خودپردازهایی که در بخش­های مختلف شهر وجود دارد بروید و برای دریافت این کارت اقدام کنید.

علاوه بر آن با مراجعه به ایستگاه ­های مرکزی مترو و ترمینال­ های قایقرانی و همچنین ایستگاه ­های هواپیما و قطار می­توانید این کارت را دریافت کنید.

داشتن این کارت یک روش ساده برای سفرهای درون شهری خواهد بود.

نکات استفاده از وسایل نقلیه عمومی با ازمیر کارت

با همراه داشتن یک کارت، به راحتی می­توانید هزینه استفاده از وسایل نقلیه عمومی را پرداخت کنید؛ اما نکات مهم دیگری وجود دارد که درباره استفاده از این کارت باید بدانید که عبارت‌اند از:

1-این کارت قابلیت شارژ دارد.

زمانی که ازمیر کارت دریافت می‌کنید، به اندازه هزینه هایی که تعیین می‌کنید اعتبار دارد. واضح است که بعد از استفاده چندین باره، اعتبار آن تمام می­شود.

شما می­توانید آن را به راحتی مجدد شارژ کرده و دوباره استفاده کنید. امکان شارژ آن وجود دارد که می­توانید از ایستگاه­ های مختلف جهت شارژ دوباره آن اقدام کنید.

البته که شارژ الکترونیکی آن هم وجود دارد به این صورت که مبلغ مشخصی برای آن تعریف کنید که بعد از هر بار استفاده و تمام شدن به صورت خودکار شارژ شود و مبلغ آن از حساب شما کسر گردد.

غرفه­ های بسیاری هم برای این منظور در بخش­های گوناگون شهر وجود دارد. علاوه بر این شما در هر لحظه می­توانید موجودی کارت خود را چک کنید.

2- استفاده از ازمیر کارت برای تله کابین هم مجاز است.

در شهر ازمیر، تله­ کابین زیبایی وجود دارد که می­توانید به راحتی با ازمیرکارت سوار آن شوید و از مناظر لذت ببرید. با استفاده از این کارت، می­توانید لحظات خوشی را در آخر هفته برای خودتان به ارمغان آورید.

3- ثبت کد HES روی کارت الزامی است.

این کد همان سامانه شناسایی و رهگیری مخصوص مقررات کووید است باید روی کارت درج شده باشد.

4- هزینه کارت بسیار مقرون به صرفه و کم است.

هزینه اولیه برای شارژ و دریافت آن برابر با 6 لیر می ­باشد؛ اما اگر سفرهای داخلی بسیاری دارید و به دفعات زیاد از این وسیله ­ها استفاده می‌کنید باید هزینه بیشتری برای شارژ پرداخت کنید.

البته که این هزینه در هر صورت بسیار مقرون به صرفه است.

ناگفته نماند که اگر بخواهید از ایزبان استفاده کنید شما باید حداقل 10 لیر ازمیر کاتتان را شارژ کنید. ایزبان یک سیستم حمل نقل عمومی است که در مسیر فرودگاه خدمات ارائه می­دهد.

5- سفرهای شما تا 90 دقیقه رایگان می­باشد.

زمانی که برای استفاده از یک وسیله کارت خود را اسکن کنید، می­توانید 90 دقیقه رایگان از آن استفاده نمایید. اگر مدت سفر شما کوتاه­تر باشد، به اندازه زمان مانده، سفرهای بعدی شما رایگان خواهد بود.

6- هر سفر قیمت مخصوص خود را دارد.

به خاطر داشته باشید که سفر شما اگر در شب باشد، هزینه بیشتری به نسبت روز خواهد داشت. جدا از آن قیمت استفاده از لوازم حمل و نقل عمومی در مسیرهای مختلف با یکدیگر تفاوت دارد.

کاربرد های ازمیر کارت

کاربردهای ازمیرکارت

داشتن ازمیر کارت تنها برای استفاده وسایل نقلیه عمومی کاربرد ندارد. شما می­توانید برای مصارف دیگری هم از آن استفاده کنید.

یکی از این کاربردها استفاده از کشتی­ های مسافربری است ، علاوه ­بر آن برای استفاده از پارکینگ­ های عمومی جهت پارک نمودن خودرو شخصی خودتان هم می­توانید از این کارت استفاده کنید.

داشتن یک ازمیرکارت برای هر شهروندی در ازمیر جز الزامات می­باشد.

جمع بندی

ازمیر یکی از شهرهای زیبا ترکیه است که می­توانید با خرید ملک در این شهر ضمن دریافت اقامت ترکیه، از خدمات ویژه آن از جمله ازمیر کارت و مناطق گردشگری جذاب و ... آن استفاده کنید.

خرید ملک در ترکیه شما را به زندگی آرام و با تمامی امکانات در شهرهای این کشور خواهد رساند. اگر قصد سفر یا حتی اقامت در این کشور را دارید احتمالا چالش ­ها و دغدغه ­های بسیاری پیش رو خواهید داشت که می ­توانید از خدمات های هومز استفاده کنید تا به راحتی تمامی آنها را رفع کنید.

کارشناسان ما با پشتیبانی 24 ساعته آماده مشاوره و خدمت رسانی به شما مخاطبان عزیز می­باشند.

کپی رایت @ Hihomes. طراحی و توسعه توسط Rigel.ir