راهکار ها و مراحل مطمئن خرید ملک در ترکیه

News
یکشنبه 22 خرداد 1401

کشور ترکیه با توجه به وسعت زیاد و مناطق مسکونی بسیار زیبا مورد توجه بسیاری از اتباع خارجی قرار گرقته است.با توجه به ملیت اتباع خارجی که در ترکیه خانه دارند، ایرانیان پس از عراقی ها در رتبه دوم قرار دارند و از نظر تابعیت پیشتاز هستند.از جمله خریداران املاک در ترکیه از اتباع  کشورهای ایران ،آلمان ،روسیه ،عراق می باشند که طبق آمار به دست آمده روز به روز به  تعداد آنها افزوده می شود.  

 کاهش سقف شهروندی به 250 هزار دلار باعث افزایش علاقه اتباع خارجی به املاک و مستغلات در ترکیه شده است.

سهم ایرانی ها از فروش مسکن ترکیه ای ها به اتباع خارجی در 3 ماهه اول به 9 هزار و 618 نفر رسیده است، هر ماه که می گذرد در حال افزایش است. ایرانی‌هایی که علاقه‌شان به ترکیه افزایش یافته، در حال خرید خانه در نقاط مختلف این کشور هستند.

در سه ماهه اول سال با توجه به ملیت کشور که آمار فروش اتباع خارجی بررسی می شود، 781 خرید و فروش به عراقی ها انجام شده است در حالی که ایرانی ها 946 خانه خریده اند.

ایرانیان به دلیل نزدیکی فرهنگی، پیوندهای تاریخی بین مردم، آزادی ترکیه و جغرافیای مناسب برای گردشگری و همچنین کیفیت ساخت، ترجیح می دهند در ترکیه خانه بخرند .

    راهکار های خرید ملک در ترکیه       

 

شهرهای محبوب مسکونی :

طبق گقته یک منبع معتبر،ایرانی ها بعد از آنتالیا از استانبول خانه می خرند! آنتالیا به دلیل دریا، آفتاب، زیبایی های طبیعی و گردشگری، اولین انتخاب افرادی است که قصد دارند دوران بازنشستگی خود را در اینجا بگذرانند و استانبول دارای ارزش های تاریخی، فرهنگی و اجتماعی است. وی اظهار داشت که به دلیل فرصت هایی که در تجارت و خرید فراهم می کند و همچنین ویژگی هایی که دارد ترجیح داده شده است.

                     

       راهنمای خرید ملک در آنتالیا

 

اعتبار و شهرت پاسپورت ترکیه :

این منبع خبری تاکید کرد یکی دیگرازعوامل جذب خارجی هایی که قصد خرید خانه در ترکیه را دارند، شهرت پاسپورت ترکیه در جهان است!

قابل ذکر است که پاسپورت ترکیه در مقایسه با کشورهای خاورمیانه از ارزش بالایی برخوردار است، سفر به حدود 113 کشور بدون ویزا امکان پذیر است، همچنین سفر به گرجستان و اوکراین با مدرک هویتی امکان پذیر است. فرصت ها و امکانات فراهم شده است. توسط دولت در زمینه بهداشت، دلایل مهمی برای خارجی ها برای تبدیل شدن به شهروندی ترکیه هستند."

خرید ملک در ترکیه با محدودیت هایی به همراه است که در زیر به چند مورد اشاره کردیم.

  • محدودیت های قانونی برای خرید ملک توسط اتباع خارجی :

_اتباع خارجی می توانند اموال غیر قابل انتقال خود را برای استفاده به عنوان محل کار یا مسکن در ترکیه سرمایه گذاری کنند ، مشروط بر اینکه از محدودیت های قانونی حاکم پیروی کنند.

_ ملک اگر با هدف ساخت و ساز خریداری شده باشد باید تمامی فرآیند های لازمه، 2سال قبل از شروع ساخت و ساز انجام گیرد.

_در شهرهای مختلف، مساحت کل ملک خریداری شده توسط شما نباید بیش از 30 هکتار باشد،

همچنین قبل از خرید ملک توسط شما، باید از مقامات نظامی منطقه مجوز بگیرید. قابل ذکر است که این باید قبل از پرداخت و خرید ملک مشخص شود! زیرا در صورت قرارگرفتن ملک مذکور در محدوده امنیتی، فروش به اتباع خارجی امکان پذیر نخواهد بود.

 

-اطلاعات کاربردی برای خرید ملک :

- دردرخواست حقیقی اتباع خارجی به ادارات ثبت اسناد و املاک ذی ربط برای خرید ملک باید موارد زیر در نظر گرفته شود :

_ مدارک هویتی یا پاسپورت باید به همراه داشته باشید.

_ مجوزها ی اقامت صادر شده توسط ادارات پلیس مربوطه برای خارجیانی که خرید ملک و مستغلات آنها منوط به مجوز اقامت می باشد.

_ در صورت اخذ وکالت براساس وکالتنامه صادره از خارج ، اصل وکالتنامه به همراه ترجمه آن ویا یک کپی تایید شده به همراه داشته باشید. قبل ازبستن قرداد اگرشرایطی وجود دارد که مانع فروش ملک شود، باید ازاداره ثبت اسناد و املاک مربوطه بررسی شود.

- افراد خارجی که قصد خرید ملک درترکیه را دارند:

_ بدون کسب اطلاع از املاک در ادارات ثبت اسناد و املاک، نباید امضای قرارداد و پرداخت صورت گیرد.

_ در صورت بروز هرگونه اختلاف در خصوص خرید و فروش ، مراتب به مراجع قضایی معرفی و در دادگاه های ترکیه محاکمه می شوند. ( امکان دخالت وزارت امور خارجه ترکیه و نمایندگی های خارجی در روند قضایی شما وجود ندارد.)

کپی رایت @ Hihomes. طراحی و توسعه توسط Rigel.ir