اپلیکیشن های مفید برای سفر در کشور ترکیه

News
دوشنبه 29 فروردین 1401

8 اپلیکیشن ضروری برای سفر در ترکیه

در این مقاله سعی شده تا تمامی اپلیکشین هایی که برای سفر در ترکیه نیاز است را گردهم آوریم تا شما مسافرتی لذت بخش با خیالی آسوده به ترکیه داشته باشید.

همچنین شما میتوانید برای تجربه سفری بهتر و راحت تر از سرویس های ویژه تیم Hi Homes استفاده کنید.

سفر در سراسر ترکیه با تلفن های همراه و برنامه های ما آسان تر است. دوران نقشه های کاغذی، گم شدن، موانع زبانی و غذا خوردن در بدترین رستوران های شهر گذشته است.

اپلیکیشن ها به شما کمک می‌کنند تا سفر در ترکیه را روان و آسان کنید، بنابراین آن را به یکی از بهترین سفرهای زندگی شما تبدیل می‌کند.

با این حال، با وجود هزاران برنامه برای سفر در سراسر ترکیه که برای دانلود در دسترس هستند، کدام بهترین هستند؟

بستگی به این دارد که کجا می روید. در بسیاری از مکان‌ها مانند کاپادوکیا، برنامه‌های محلی فراوان هستند و راهنمای افراد خودی اغلب بهترین رستوران‌ها، بارها و مکان‌های دیدنی را فهرست می‌کنند.

اپلیکیشن Welcome Turkey by Vodaphone :

به زبان‌های انگلیسی، روسی و عربی موجود است، از Welcome Turkey by Vodaphone به عنوان راهنمای سفر شخصی خود استفاده کنید.

با استفاده از تابع نرخ تبدیل ارز کشور خود به لیر ترکیه، شرایط آب و هوای پنج روز آینده را بدانید و به راحتی امور مالی را مدیریت کنید.

برنامه Welcome Turkey by Vodaphone همچنین به نمایش جاذبه های گردشگری برتر، غذاهای توصیه شده ترکی و رزرو هتل کمک می کند. در مناطق خاص، تخفیف‌ها نیز در دسترس است، و در صورت برخورد مشکل که اوضاع به درستی پیش نمی‌رود، از فهرست مفید کنسول‌گری‌ها و سفارت‌های موجود در این برنامه استفاده کنید.

اپلیکیشن مترو توریسم (Metro Turizm) :

سفر با اتوبوس یک راه مورد علاقه برای رفت و آمد در ترکیه است، یک شرکت اتوبوسرانی برتر یک برنامه کاربردی به زبان انگلیسی ارائه می‌کند که تمام مسیرها، برنامه‌های زمانی را نمایش می‌دهد و به شما امکان خرید آنلاین بلیط را می‌دهد.

 Kamil Koc و Pamukkale Turizm دو شرکت اتوبوسرانی دیگر با برنامه های تلفن همراه هستند، اما آنها فقط به زبان ترکی در دسترس هستند.

برنامه های (Google Trips و Maps) :

اپلیکیشن Google Trips برای مسافران فوق العاده کارآمدی است که می خواهند از روز خود بهترین استفاده را ببرند.

برنامه  Google Trips همچنین به‌صورت آفلاین کار می‌کند، به شما امکان می‌دهد رزرو هتل‌ها و پروازها را همگام‌سازی کنید و با یافتن جاذبه‌های گردشگری برتر، موزه‌ها و مکان‌های دیدنی، بقیه سفر خود را برنامه‌ریزی کنید.

جایگزین دیگر، طرح رایگان Tripit یا ارتقاء به نسخه پولی برای هشدارهای لحظه ای پرواز، پیگیری برنامه های پاداش و دریافت تخفیف های V.I.P است. اگر نمی‌خواهید برنامه سفر خود را برنامه‌ریزی کنید، اما همچنان می‌خواهید مکان خود را بدانید،برنامه Google Maps یک جایگزین عالی است.

اپلیکیشن فرودگاه TAV:

TAV فرودگاه های آتاتورک استانبول، آنکارا، ازمیر، گازی پاشا و بدروم ترکیه را مدیریت می کند. برنامه آنها تمام اطلاعات فرودگاه ها از جمله اطلاعات پرواز در زمان واقعی، تبلیغات بدون عوارض گمرکی، خدمات پارکینگ خودرو و نرخ ها و گزینه های انتقال را نمایش می دهد. آنها همچنین راهنمای سفر مفیدی را برای مقاصدی که فرودگاه هایشان در آن قرار دارند ارائه می دهند.

 

در همین حال، فرودگاه آنتالیا اپلیکیشن‌های رسمی اندروید و اپل خود را دارد که اطلاعات مشابهی را ارائه می‌دهند.

App in The Air یک سازمان‌دهنده دیگر است اما با عملکردهای شخصی‌سازی‌شده‌تر برای ردیابی پروازها، زمان سوار شدن به هواپیما، ورود به سیستم و همچنین سابقه پرواز شما.

مترجم گوگل :

دور زدن تفاوت های زبانی یک مانع بزرگ در سفر است، اما مترجم گوگل به شما اجازه می دهد متن را کپی و جایگذاری کنید، از دوربین ها برای عکس گرفتن از علائم استفاده کنید یا از حالت مکالمه برای ترجمه از 103 زبان به ترکی و بالعکس استفاده کنید. عبارات و جملات را در یک کتاب عبارات مفید برای بعد ذخیره کنید و از برنامه به صورت آفلاین استفاده کنید.

اپلیکیشن Hot Spot VPN :

برنامه Hotspot VPN با قابلیت ارتقاء به طرح پیشرفته، به کاربران اجازه می دهد تا به صورت ناشناس وب را مرور کنند و در عین حال اطلاعات شما را ایمن نگه دارند.

برنامه Hot Spot که برای دور زدن سانسور و فایروال‌ها استفاده می‌شود، با وعده صددرصد ناشناس ماندن و همچنین محافظت از هویت از ردیاب‌های آنلاین، یک قدم جلوتر می‌رود.

برنامه Live Trekker Travel Diary :

Live Trekker به شما کمک می کند تا با ثبت سفرهای خود در سراسر ترکیه از طریق نقشه ها، عکس ها، فیلم ها و نظرات، خاطراتی ماندگار بسازید.

لحظات هیجان انگیز را با خانواده و دوستان در زمان واقعی یا بعداً به عنوان یک دفتر خاطرات کامل به اشتراک بگذارید.

اگر می‌خواهید بهترین دفترچه سفر یک عمر بسازید، اما مطمئن نیستید که کجا بروید یا چه کاری انجام دهید، از برنامه Time Out استفاده کنید که بهترین رستوران‌ها، بارها، رویدادها و جاذبه‌های گردشگری را برای بسیاری از مقاصد ترکیه فهرست می‌کند.

اپلیکیشن XE Currency :

در نهایت، آخرین لیست ما از برنامه های مفید برای سفر در ترکیه، می دانیم که پول باعث می شود دنیا بچرخد، و اینجاست که XE Currency Converter بر صحنه تسلط دارد. صورت‌حساب‌های رستوران‌ها را به واحد پول کشور خود تبدیل کنید یا بدانید که واقعاً هزینه آن هتل یا بلیط پرواز چقدر است. این در زمان واقعی کار می کند و یکی از بهترین برنامه ها برای مدیریت امور مالی هنگام سفر است.

سه مورد نیز برای شهر بزرگ و شلوغ استانبول متمایز هستند.

اپلیکیشن های مناسب سفر برای استانبول

بازار بزرگ (Grand Bazaar) :

این پیچ و خم عظیم از خیابان های باریک و بیش از 3000 مغازه می تواند یک کابوس برای رفت و آمد باشد و بدون نقشه، مطمئناً گم خواهید شد و بهترین مکان ها را از دست خواهید داد. برنامه بازار بزرگ (Grand Bazaar) نقشه قابل حمل شما برای گشت و گذار در هزارتو، یادگیری در مورد گذشته تاریخی آن و دانستن اینکه بهترین فروشگاه ها توسط کاربران رتبه بندی می شوند، است.

اپلیکیشنCity Mapper Istanbul  :

رفت و آمد با وسایل حمل و نقل عمومی به خصوص در ساعات شلوغی می تواند مانند یک کابوس به نظر برسد، اما City Mapper Istanbul مسیرهای مترو، اتوبوس، تراموا و کشتی را به همراه هزینه ها نمایش می دهد.

آخرین موارد اضافه شده همچنین شامل مسیرهای دوچرخه سواری و همچنین محاسبه کرایه تاکسی می شود.

Bi Taksi  یا همان Uber :

Bi Taksi معادل ترکی Uber، در استانبول و آنکارا فعالیت می‌کند و با یک ضربه، سواری را برای شما به ارمغان می‌آورد که می‌توانید با استفاده از پول نقد یا کارت اعتباری پرداخت کنید. اگر شما  Uber را ترجیح می دهید، بدانید که فقط در استانبول فعالیت دارد.

کپی رایت @ Hihomes. طراحی و توسعه توسط Rigel.ir