اقامت کاری در ترکیه

News
شنبه 08 مرداد 1401

دریافت ویزای کار در ترکیه

راه های زیادی برای مهاجرت به ترکیه وجود دارد. یکی از این راه ها گرفتن اقامت کاری ترکیه است؛ برای اینکه شما بتوانید در شرکت های کشور ترکیه استخدام شوید، باید به زبان ترکی و انگلیسی به اندازه کافی مسلط باشید.

مدارک هویتی مانند پاسپورت، شناسنامه، کارت ملی و... شما باید به زبان ترکی ترجمه شود تا بتوانید به صورت کاری به ترکیه مهاجرت کنید.

در این مقاله تیم های هومز تصمیم دارد راه هایی که باعث می شود شما ویزای کار کشور ترکیه دریافت کنید، را در اختیار شما قرار دهد.

اخذ ویزای کار در ترکیه

شرایط کار در کشور ترکیه

برای مهاجرت به ترکیه، شما از چندین روش می توانید استفاده کنید؛ مهاجرت از طریق کار در ترکیه یکی از راه ها است که شما می توانید در این شرکت زندگی کنید.

نرخ درآمد با میزان مخارج در کشور ترکیه تناسب است و تورم تاثیری بر روی اقتصاد ترکیه نگذاشته است و شما بعد از مهاجرت می توانید زندگی نسبتا راحتی را برای خود بسازید.

شما به دو طریق می توانید ویزای کار کشور ترکیه را دریافت کنید:

  1. شما با مراجعه به سایت های کاریابی در ترکیه یک شغل مناسب برای خود پیدا کنید و پس از استخدام، اقدامات دریافت ویزای کار را انجام دهید.
  2. شما اقامت موقتی یک ساله را دریافت کنید و پس از مهاجرت به ترکیه، در یکسال به دنبال کار باشید و پس از استخدام، ویزای کار در ترکیه را دریافت کنید.
  3. شما ویزای موقتی کاری (یک ساله، دو ساله یا سه ساله) دریافت کنید و هزینه آن را پرداخت کنید و پس از مهاجرت، ویزای خود را سالانه تمدید کنید.

بهترین روش برای دریافت اقامت در ترکیه، روش اول است؛ زیرا در روش دوم ممکن است بعد از دریافت اقامت موقتی یک ساله، شما نتوانید در هیچ شرکتی استخدام شوید.

یکی دیگر از معایب روش دوم این است که شما قبل از مهاجرت باید هزینه اقامت یکساله در ترکیه را محاسبه کنید.

توصیه می شود قبل از مهاجرت به ترکیه، زبان رسمی کشور ترکیه را تقویت کنید و سپس بر روی مهارت هایی که کشور ترکیه به آن نیاز دارد مسلط شوید تا بعد از مهاجرت به ترکیه، بتوانید یک شغل مناسب پیدا کنید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کار کشور ترکیه

برای گرفتن اقامت ترکیه از طریق کار، شما به مدارک زیر نیاز دارید:

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کار کشور ترکیه

  • عکس پرسنلی جدید با پس زمینه سفید؛
  • مدارک تایید پیشنهاد کاری؛
  • برگه اخذ اقامت کاری ترکیه؛
  • آدرس ایمیل شرکت و کارفرما؛
  • کد مالیاتی کارفرمای شرکت؛
  • گواهی پرداخت هزینه کارت اقامت ترکیه؛
  • برگه دریافت بیمه درمانی خانواده؛
  • گواهی عدم سوپیشینه؛
  • مدرک تحصیلی پیشین؛
  • شماره مالیاتی تمام اعضای خانواده؛

برای اینکه بتوانید تمام این مدارک را سریع دریافت کنید، باید از یک شرکت معتبر کمک بگیرید تا این شرکت اطلاعات مفید و بیشتری را در اختیار شما قرار دهد.

روند اخذ ویزای کار

روند اخذ ویزای کار در ترکیه به شرح زیر است:

  1. شما باید از سمت کارفرما دعوت نامه دریافت کنید؛
  2. کارمند یا کارفرما باید به صورت آنلاین درخواست خود را مبنی بر دریافت اجازه کار به وزارت کار و امور ترکیه ثبت کنند؛
  3. بعد از 6 روز کاری پس از ارسال آنلاین مدارک، باید مدارک هویتی و دیگر مدارک مهم خود را ارائه دهید؛
  4. مدارک شما طبق قانون کار اتباع خارجی در کشور ترکیه مورد بررسی قرار می گیرد؛
  5. فرم نهایی بررسی به صورت آنلاین به شما ارسال می شود؛
  6. پس از قبولی در بررسی باید در مدت 30 روز درخواست خود را برای دریافت اقامت کاری در ترکیه ارسال کنید؛
  7. پس از موافقت با درخواست شما، می توانید به صورت کاری به ترکیه مهاجرت کنید.

هزینه های اخذ اقامت کاری ترکیه

هزینه اقامت در ترکیه به صورت کاری به نوع اقامت شما بستگی دارد؛ اکثر ایرانیان برای مهاجرت به ترکیه، ویزای کار موقت یک ساله را انتخاب و پرداخت می کنند؛

زیرا هزینه اقامت یکساله در ترکیه نسبت به دیگر گزینه ها کمتر است؛ برای مهاجرت به ترکیه از طریق ویزای کار موقت یک ساله، شما باید حدود 140 دلار آمریکا پرداخت کنید.

هزینه های اخذ اقامت کاری ترکیه

در صورتی که تصمیم دارید ویزای دو ساله در ترکیه را دریافت کنید، باید حدود 280 دلار پرداخت کنید و برای دریافت ویزای سه ساله در ترکیه، باید حدود 420 دلار پرداخت کنید.

هزینه اقامت دائم ترکیه نسبت به دیگر هزینه ها، گران تر است و در صورتی که تصمیم دارید ویزای کار دائم در ترکیه را دریافت کنید؛

باید حدود 1400 دلار پرداخت کنید و اگر به دنبال ویزای کار مستقل در ترکیه هستید، شما باید مبلغی حدود 1400 دلار پرداخت کنید.

بعد از پرداخت این هزینه ها، شما باید به دنبال دریافت گواهی کار در ترکیه باشید که هزینه این گواهی حدود 16 دلار است.

دریافت اقامت کاری ترکیه به کمک های هومز

شما به راحتی می توانید در کشور ترکیه مشغول به کار شوید ولی قبل از هر چیزی باید بدانید که شما می توانید در مدل های مختلفی ویزای کار در ترکیه را دریافت کنید.

در صورتی که تصمیم دارید با خانواده به ترکیه مهاجرت کنید، می توانید ویزای همراه هم دریافت کنید.

شما به کمک تیم های هومز می توانید به راحتی و با کمترین هزینه، ویزای کار ترکیه را دریافت کنید و مقداری از هزینه خود برای خرید آپارتمان در ترکیه سرمایه گذاری کنید.

توصیه می شود قبل از گرفتن مجوز کار در ترکیه، با تیم های هومز تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند و شما را با شرایط جدید اقامت در ترکیه آشنا کنند.

کپی رایت @ Hihomes. طراحی و توسعه توسط Rigel.ir