راهنمای جامع دریافت گواهینامه رانندگی در ترکیه

News
پنجشنبه 09 تیر 1401

راهنمای جامع دریافت گواهینامه رانندگی در ترکیه

یکی از مهمترین سئوالات برای ایرانیانی که قرار است راهی ترکیه شوند، چگونگی اخذ گواهینامه رانندگی در ترکیه است. شما قبل از هر کاری لازم است به دنبال راهنمای جامع دریافت گواهینامه رانندگی در ترکیه باشید.

شما به مدت 6 ماه می توانید از گواهینامه بین المللی در ترکیه رانندگی کنید، اما بعد از 6 ماه شما باید گواهینامه ترکی دریافت کنید.

در این مطلب از تیم های هومز ، ما نکات مهمی مانند دریافت گواهینامه بین المللی در ترکیه، مزایای دریافت گواهینامه ترکیه، آموزش دریافت گواهینامه رانندگی در ترکیه توسط تیم های هومز را در اختیار شما قرار می دهیم.

راهنمای جامع دریافت گواهینامه رانندگی در ترکیه

دریافت گواهینامه بین المللی در ترکیه

اگر شما قرار است به تازگی به کشور ترکیه مهاجرت کنید، باید بدانید که طبق قوانین کشور ترکیه، شما می توانید تا ۶ ماه در این کشور از گواهینامه بین المللی استفاده کنید.

پس از گذشت ۶ ماه، مهلت استفاده از گواهینامه بین المللی به اتمام می رسد و شما باید گواهینامه معتبر ترک دریافت کنید.

اگر مدت زمان اقامت شما در ترکیه کمتر از ۶ ماه است ، شما بدون دریافت گواهینامه کشور ترکیه، با گواهینامه بین المللی هم می توانید در کشور ترکیه رانندگی کنید.

طبق توافقات انجام شده بین ایران و ترکیه، در صورتی که شما در ایران گواهینامه گرفته باشید،

دیگر نیازی نیست در ترکیه هم در آزمون های رانندگی شرکت کنید و در صورتی که در ایران گواهینامه رانندگی دریافت نکرده باشید، در ترکیه می توانید در دوره های آموزش رانندگی شرکت کنید.

مزایای دریافت گواهینامه ترکیه

بعد از اینکه شما گواهینامه ترکیه دریافت کردید، می توانید به عنوان یک مدرک شناسایی معتبر، از آن استفاده کنید. در این کشور، گواهینامه هم به عنوان یک مدرک هویتی مانند کارت ملی به حساب می آید.

به کمک گواهینامه ترکیه، شما در سایت های خارجی مانند آمازون و... حساب کاربری خود را تایید کنید.

آموزش دریافت گواهینامه رانندگی در ترکیه

اگر شما قرار است به ترکیه مهاجرت کنید و گواهینامه ای ندارید، در کشور ترکیه باید در دوره های آموزش رانندگی شرکت کنید؛

در صورتی که شما در ایران در دوره های رانندگی شرکت کرده اید و گواهینامه پایه ۳ را دریافت کرده اید لازم است کار های زیر را انجام دهید تا گواهینامه ترک به شما تعلق بگیرد:

آموزش دریافت گواهینامه رانندگی در ترکیه

  • شما در ابتدا باید گواهینامه خود را به  زبان ترکی ترجمه کنید. در صورتی که نمی توانید گواهینامه خود را ترجمه کنید می توانید از تیم آرسس برای ترجمه کمک بگیرید.
  • در مرحله دوم که گواهینامه ترجمه شده دریافت کردید، گواهینامه شما باید توسط سفارت ایران مهر خورده باشد و کارت اقامت شخص را دریافت کنید.
  • در سومین مرحله شما می توانید  به شماره ۱۹۹ تماس بگیرید و یا به اداره نفوس شهری که در ترکیه ساکن هستید، مراجعه کنید.

چندین مدارک مهم وجود دارد که برای مرحله چهارم باید آن ها را آماده کنید. این مدارک به شرح زیر است:

  • گواهینامه رانندگی در ترکیه
  • همراه داشتن کارت کیملیک به همراه کپی رنگی از پشت و روی کارت
  • همراه داشتن اصل گواهینامه ایرانی به همراه کپی رنگی از پشت و روی کارت
  • ۱ قطعه عکس پرسنلی پشت سفید
  • همراه داشتن برگه سفارت ترجمه شده.

بعد از آماده کردن این مدارک، در اداره نفوس  پرونده ای برای شما تشکیل می شود و حدود یک ماه بعد که مدارک شما توسط اداره نفوس تأیید شد، پیام تایید به شما ارسال می شود.

  • شما باید بعد از تایید مدارک توسط اداره نفوس، مدارک مهم دیگری مانند ترجمه مدرک تحصیلی به ترکی،  دریافت گواهی سلامت از مرکز بهداشتی ، دریافت گواهی عدم سوءپیشینه، دو قطعه عکس، عکس و کپی کیملیک از پشت و رو به صورت رنگی، پرداخت فیش و پرداخت هزینه اداره پلیس را باید فراهم کنید.
  • پس از پرداخت هزینه و مناسب بودن آزمایش تست بینایی و عدم سوءپیشینه ، گواهینامه شما در بازه زمانی ۱۰ تا ۱۵ روز صادر می شود و به آدرس محل سکونت شما در ترکیه ارسال می شود.

کلام آخر

راه هایی که شما در ترکیه می توانید گواهینامه ترک تهیه کنید را در این مطلب ما آموزش داده ایم. در صورتی که شما تصمیم دارید گواهینامه رانندگی در ترکیه را دریافت کنید، می توانید با پشتیبانی شرکت  های هومز تماس بگیرید.

ما به صورت رایگان شما را راهنمایی می کنیم و در صورتی که شما تمایل دارید، تیم  های هومز  تمامی کارهای اداری، ترجمه و.. شما را انجام می دهد تا بتوانید گواهینامه رانندگی در ترکیه را دریافت کنید.

کپی رایت @ Hihomes. طراحی و توسعه توسط Rigel.ir