حداقل مبلغ خرید ملک و آپارتمان در ترکیه برای اقامت

News
دوشنبه 15 اسفند 1401

حتما می دانید که سال گذشته بیش از 20 هزار آپارتمان و خانه توسط خارجی ها در ترکیه خریداری شد که در این میان تعداد خریداران ایرانی بسیار چشمگیر بوده است. اگر به دنبال سرمایه گذاری بدون ریسک در خارج از کشور هستید، خرید ملک در ترکیه بهترین گزینه می باشد چرا که موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد، نرخ بازگشت سرمایه در روز، هزینه کم در مقایسه با کشورهای اروپایی و استفاده از املاک برابر و برابر با املاک در کشورهای اروپایی و... تنها تعدادی از مزایای خرید ملک در ترکیه است. با خرید ملکی به ارزش 400000 تومان می توانید در کمترین زمان ممکن برای خود، همسر و فرزندان زیر 18 سال خود اقامت ترکیه را دریافت کرده و به صورت رایگان از امکانات آموزشی و اجتماعی این کشور بهره مند شوید.در واقع با خرید آپارتمان در ترکیه نه تنها می توانید برای شهروندی و پاسپورت این کشور اقدام کنید بلکه بر ملکی که خریداری می کنید کنترل کامل دارید و در صورت لزوم می توانید ملک خود را پس از سه سال به قیمت روز بفروشید و از این طریق هم اقامت ترکیه را دریافت کنید و هم سود کنید. گروه های هومز با صرف کمترین زمان و هزینه با سرمایه گذاری در ترکیه این امکان را برای شما فراهم کرده است تا اقامت ترکیه را دریافت کنید که برای اطلاعات بیشتر فقط کافی است با ما تماس بگیرید.

 

کمترین میزان هزینه خرید ملک در ترکیه برای اقامت

حداقل مبلغ تعیین شده توسط دولت ترکیه برای اعطای اقامت دائم 250 هزار دلار آمریکا می باشد و فرقی نمی کند ملکی که خریداری می کنید مسکونی باشد یا اداری یا مغازه یا زمینی در خارج از شهر. در واقع مهم این است که ارزش ملک شما 250 هزار دلار آمریکا بوده باشد و ملک خریداری شده در منطقه ای باشد که مورد تایید دولت بوده باشد. لطفا توجه داشته باشید که مبالغ کمتر از شصت هزار دلار آمریکا نمی تواند تابعیت کشور ترکیه را برای شما به ارمغان بیاورد اما فقط می توانید ویزای توریستی سه ساله بگیرید که البته تا ده سال قابل تمدید خواهد بود.

اقامت در ترکیه با خرید ملک

اخذ اقامت در ترکیه از طریق خرید ملک یکی از مهم ترین روش های سرمایه گذاری است که این روزها در بین متقاضیان مهاجرت به ترکیه طرفداران زیادی دارد. اما سوال اصلی این است که حداقل قیمت خرید خانه در ترکیه برای اقامت چقدر بوده و چگونه با خرید ملک در ترکیه اقامت کنیم؟ امروزه افرادی که در این کشور اقدام به خرید ملک می کنند قطعا به دنبال اخذ اقامت این کشور هستند تا بتوانند از امکانات و مزایای این کشور بهره مند شوند. در این قسمت از مقاله می خواهیم اطلاعاتی را در خصوص اقامت ترکیه از طریق خرید ملک بیان کنیم که طبق قوانین موجود اقامت ترکیه با خرید ملک می توانید ملک خود را در این کشور خریداری کرده و سپس اقدام نمایید. برای اقامت شما طبق قوانین جاری در ترکیه افرادی که قصد خرید ملک در این کشور را دارند تنها در صورت خرید ملکی به ارزش 250000 دلار آمریکا می توانند برای اقامت و شهروندی اقدام نمایند و در این صورت می توانند برای اقامت و سپس تابعیت آن کشور اقدام کنند. نکته ای که در مورد خرید ملک و اخذ اقامت این کشور باید بدانید این است که در صورت خرید ملک در ترکیه باید ملک خود را به مدت 3 سال نگه دارید تا بتوانید برای اقامت و سپس اخذ تابعیت این کشور اقدامات لازم را داشته باشید.

اقامت در ترکیه با خرید ملک

لازم به ذکر است پس از ارزیابی ملک شما به مدت 4 سال توسط شما به دفتر اسناد رسمی اجاره داده می شود و تنها با قیمت 170 هزار تومان می توانید مالک ملک مورد نظر شوید. یکی از مزایای این روش این است که متقاضیان می توانند هر 6 ماه یکبار به مدت دو هفته از ملک خود استفاده کنند که شما عزیزان می توانید ملک خود را پس از 3 سال بفروشید یا پس از 4 سال کل مبلغ را پس بگیرید.

نکته جالب توجه این است که افرادی که می توانند 500 هزار دلار ملک در این کشور خریداری کنند برای اخذ اقامت و تابعیت نیازی به نگهداری ملک خود در این کشور نخواهند داشت و به راحتی می توانند اقامت و تابعیت خود را دریافت کنند. برای اخذ اقامت ترکیه متقاضیان جدا از خرید ملک با چنین مبلغی می توانند با اجاره ملک در این کشور اقامت ترکیه را نیز اخذ نمایند اما نکته مهم این است که با اجاره ملک در ترکیه، متقاضی فقط می تواند اقامت توریستی در آن کشور دریافت کند و به این معنی که با اخذ اقامت توریستی، متقاضی امکان تحصیل و یا اخذ شغل مناسب در کشور ترکیه را نخواهد داشت. ضمناً متقاضی کار و تحصیل در ترکیه با اقامت توریستی نیز جهت اخذ مجوز تحصیل باید اقامت خود را در این کشور تغییر دهد.

 

شرایط خرید ملک در ترکیه

شرایط خرید ملک در ترکیه

شرایط خرید ملک در ترکیه با هدف شما از انجام این کار باید مطابقت داشته باشد و اگر به دنبال اقامت ترکیه از طریق خرید ملک هستید، هزینه های لازم برای این کار حداقل 75 هزار دلار می باشد. اما در صورتی که هدف شما از خرید خانه در ترکیه اخذ پاسپورت این کشور باشد، باید حداقل 400 هزار دلار در این سرمایه گذاری کنار بگذارید. بنابراین حداقل مبلغ برای خرید ملک در ترکیه برای اقامت دائم و پاسپورت 400000 دلار بوده ونیازی نیست این مبلغ را فقط برای یک ملک یا یک خانه خرج کنید چرا که می توانید این مبلغ را برای خرید چندین ملک خرج نمائید. اما در نظر داشته باشید املاک و مستغلات ملکی که قصد خرید آن را دارید در روستاها یا مناطق نظامی قرار نداشته باشد و باید در منطقه ای که ملک در آن قرار دارد شهرداری وجود داشته باشد.

سخن پایانی

وزارت کشور ترکیه به افرادی که حداقل 400 هزار دلار برای خرید ملک در ترکیه خرج کنند تابعیت کشور خود را می دهد که این موضوع در گذشته برای اخذ اقامت ترکیه همراه با قوانینی همچون داشتن همسر و فرزند و داشتن دارایی ملکی به ارزش 250 هزار دلار بود. اگر سوالات این چنینی در ذهن داشتید می توانید از گروه های هومز به نشانی اینترنتی https://hihomes.org/ مراجعه کرده تا شما عزیزان را برای خرید ملک در استانبول یا دیگر شهرهای ترکیه راهنمایی کنند.

کپی رایت @ Hihomes. طراحی و توسعه توسط Rigel.ir