شهر ازمیر ترکیه چه مزایا و معایبی دارد

News
دوشنبه 09 آبان 1401

اگر قصد مهاجرت به ازمیر ترکیه را دارید حتما این مقاله را بخوانید چرا که در ادامه در مورد مزایا و معایب زندگی در ازمیر ترکیه با شما صحبت خواهیم کرد و سعی می کنیم چشمان شما را به شرایط زندگی و اخذ اقامت ترکیه باز کنیم. علاوه بر این در بخشی از این مقاله در مورد هزینه های زندگی در ترکیه برای خانواده ها و همچنین افراد مجرد صحبت می کنیم و از این منظر به شرایط زندگی در ازمیر ترکیه نیز خواهیم پرداخت.

شهر ازمیر ترکیه چه مزایا و معایبی دارد

مزایای زندگی در ازمیر ترکیه

همانطور که می دانید شهر ازمیر یک شهر اروپایی و یکی از بزرگترین و مدرن ترین شهرهای ترکیه به حساب می آید که در نتیجه زندگی در آن برای کسانی که عاشق شهرهای بزرگ هستند تجربه جالبی است. این شهر زیبا و وسیع دانشگاه های خوب زیادی دارد و علاوه بر این که خود ترک ها نیز علاقه مند به تحصیل در آن هستند، دانشجویان خارجی زیادی نیز در آنجا تحصیل می کنند. یعنی اگر ساکن ازمیر باشید شانس تحصیل در دانشگاه های خوب این شهر را خواهید داشت. این شهر با سواحل زیبا و مکان های تاریخی جذابش یک شهر توریستی به حساب می آید و در صورت تمایل می توانید در بخش گردشگری این شهر فعالیت و از این طریق آن هزینه های زندگی خود را تامین کنید. بسیاری از افراد از ما می پرند که مزایا و معایب شهر ازمیر ترکیه چیه و به همین خاطر در ابتدا به مزایای این شهر می پردازیم که عبارتند از:

  • امنیت بالا و آرامش روحی عالی

ازمیر را می توان یکی از امن ترین شهرهای ترکیه دانست و شهری که می توانید در آن آرامش داشته باشید. شاید با شنیدن دو کلمه امنیت و آرامش فکر کنید که چرا باید شهری مانند استانبول در ترکیه را ترک کنید و به شهر ازمیر بیایید. باید بگوییم که استانبول قطعا شهر زیبایی بوده و ویژگی های منحصر به فردی دارد، اما اگر به دنبال آرامش هستید و از شلوغی متنفرید، اصلا به استانبول فکر نکنید. استانبول امروز علاوه بر شلوغی، میزبان 4 میلیون مهاجر سوری و عراقی نیز هست که امنیت استانبول را نیز با مشکل مواجه کرده است. در حالی که ازمیر یکی از امن ترین شهرهای منطقه ترکیه بوده و تنها تعداد 4 میلیون نفر در سومین شهر بزرگ این کشور یعنی ترکیه زندگی می کنند و این به معنای "آرامش مناسب و ایده آل" در این منطقه است.

  • هزینه پایین زندگی در ازمیر نسبت به آنکارا و استانبول

هزینه پایین زندگی در ازمیر نسبت به آنکارا و استانبول

هزینه زندگی باعث می شود مردم از شهری به شهر دیگر یا از کشوری به کشور دیگر نقل مکان کنند. یکی از مهم ترین مزیت های این شهر یعنی ازمیر هزینه پایین زندگی در آن است. صرف نظر از سطح درآمد خود، می توانید از زندگی در ازمیر نهایت لذت را ببرید. این ویژگی ازمیر باعث شده تا این شهر نسبت به آنکارا و استانبول جای بهتری برای زندگی باشد.

  • نرخ پایین بیکاری و فرصت های شغلی برای خارجی ها در ازمیر

نرخ بیکاری و فرصت های شغلی در یک شهر یا کشور مردم را از نقاط مختلف جهان به این منطقه یعنی ازمیر می کشاند. مطمئنا یکی از بزرگترین دغدغه های شما به عنوان یک خارجی، یافتن شغل مناسب با درآمد مناسب در این منطقه است. از آنجایی که ازمیر نسبت به منطقه خود جمعیت کمی داشته, در هر منطقه فرصت های شغلی وجود دارد.

  • شرایط زندگی در ازمیر ترافیک روان و جاده های استاندارد

اگر در شهر شلوغی مانند تهران زندگی کرده اید و هر روز ساعت ها در ترافیک هستید، دیدن دریا و طبیعت در خیابان های بدون ترافیک در حین رانندگی تقریباً مانند یک رویا می باشد. در جاده ها و خیابان های ازمیر احساس می کنید در بهشت ​​هستید. همچنین این شهر به دلیل جمعیت کم، شلوغی کمتری نسبت به تهران را به همراه دارد.

  • وجود مدارس و دانشگاه های معتبر با سطح علمی بالا در ازمیر

فرقی نمی کند فرزند شما چند سال دارد، در هر مرحله ای، تحصیل فرزندان یکی از دغدغه های اصلی والدین بوده و شهر ازمیر به عنوان یک شهر علمی و دانشگاهی در ترکیه شناخته می شود. صرف نظر از مدارس دولتی و دانشگاه هایی که فرزند شما می تواند به صورت رایگان در آن ها اقدام به تحصیل کند، بسیاری از مدارس و دانشگاه های بین المللی، از جمله کمبریج، انگلستان، در ازمیر شعبه زیادی دارند.

  • شرایط زندگی در شبکه گسترده راه آهن ازمیر

ازمیر نیز همانند بسیاری از شهرهای اروپایی دارای شبکه راه آهن با پوشش وسیع است و در مرکز این شهر می توانید ایستگاه تاریخی بسیار زیبایی را مشاهده کنید. با خرید ملک در ازمیر ترکیه می توانید به راحتی و به سرعت به نقاط مختلف بروید و همچنین با خطوط ریلی گسترده این شهر می توانید در سریع ترین زمان به شهرهای دیگر ترکیه سفر کنید. مهم نیست در کجای ازمیر زندگی می کنید، در هر کجای شهر که باشید، به راحتی می توانید به مراکز مهم شهر دسترسی راحتی داشته باشید.

معایب زندگی در ازمیر ترکیه

 

شاید بدترین نقطه ضعف زندگی در ازمیر به عنوان یک مهاجر این باشد که مردم ازمیر همانند سایر شهرهای ترکیه ترجیح می دهند به زبان خود با یکدیگر و با خارجی ها صحبت کنند. با این حساب، هرکسی که به فکر مهاجرت به ازمیر است، باید زبان ترکی را یاد بگیرد و این ممکن است برای همه آسان نباشد. نکته دیگری که می توان از آن به عنوان یکی از معایب زندگی در ازمیر ترکیه یاد کرد این است که شاید کار در این شهر برای ایرانیان آسان نباشد و ساکنان ازمیر ترجیح می دهند هموطنان خود را به عنوان نیروی کار استخدام کنند.

سخن پایانی

حالا که این مقاله را خواندید، فکر می کنید ازمیر شهر خوبی برای مهاجرت شماست؟ تصمیم شما چیست؟ آیا می خواهید اقدام به خرید ملک در ترکیه یا شهرهای دیگر مچون ازمیر کنید؟ پیشنهاد می کنیم قبل از مهاجرت به ازمیر, یک سفر اولیه به صورت خانوادگی به این کشور داشته باشید تا با محیط آن بیشتر آشنا شوید.  

کپی رایت @ Hihomes. طراحی و توسعه توسط Rigel.ir