معیارهای خرید آپارتمان در ترکیه

News
چهارشنبه 04 آبان 1401

خرید ملک در کشور زیبای ترکیه, یکی از ساده ترین راه های اخذ اقامت ترکیه می باشد که طبق قوانین جدید این کشور، اتباع خارجی می توانند با خرید ملکی به ارزش 75000 دلار در مناطق پرجمعیت همانند استانبول اقدام کنند. همچنین سرمایه مورد نیاز برای خرید ملک در مناطق کم جمعیت ترکیه 50 هزار دلار می باشد که در این زمینه باید بدانید تا زمانی که ملک خریداری شده به نام شما باشد، می توانید هر سال برای تمدید اقامت اقدام و پس از 8 سال اقامت مداوم، اقامت دائم ترکیه به شما داده می شود. در این مقاله قصد داریم تا در ارتباط  با معیارهای خرید آپارتمان در ترکیه شما عزیزان را بیشتر آشنا کنیم که توصیه می کنیم تا انتها ما را همراهی کنید.

معیارهای خرید آپارتمان در ترکیه

معیارهای خرید آپارتمان در شهر زیبای ترکیه

بسیاری از افراد این سوال را از وبسایت های هومز می پرسند که مهمترین معیارهای خرید ملک در ترکیه چه می باشد؟ در پاسخ باید بگوئیم که معیارهای زیادی در این امر دخیل هستند که مهترین آن ها عبارتند از:

  • جستجوی دقیق قیمتی

قیمت در نهایت تعیین می کند که چه چیزی را شما باید بپردازید. در حالی که دیدن خانه های بالاتر از محدوده قیمتی می تواند سرگرم کننده و هیجان انگیز باشد، اما برای افرادی که مبلغ کافی برای خرید این نوع از ملک ها را ندارند, مناسب نمی باشد. با این حال، تحقیقات وبسایت های هوم نشان داد که 27٪ از خریداران ملک ترکیه, در نهایت بیش از بودجه اولیه خود هزینه کردند که این فقط 17 درصد کمتر از میزان بودجه کافی و موجودی آن ها بوده است.

  • اولویت مکانی جغرافیایی

موقعیت مکانی یکی از مهمترین مواردی است که هنگام خرید خانه باید در نظر گرفته شود اما 23 درصد از خریداران گزارش می دهند که یافتن خانه در مکانی که علاقه دارند, دشوار یا بسیار سخت خواهد بود. اگر نمی‌توانید خانه‌ای در محله ایده‌آل خود پیدا کنید یا از پس هزینه‌های آن برنمی آیید، می توانید با مشاور املاک خود کار کنید تا مشخص کنید چه چیزی برای شما مهم بوده تا بتوانید مکانی را پیدا تا متناسب با سبک زندگی، نیازها و بودجه شما را تامین کند.

 

  • نزدیکی به مرکز شهر

خانه‌های نزدیک به مرکز شهر به دلیل رفت‌وآمدهای زیاد اغلب گران‌تر هستند. این موضوع نیز بر اساس مطالعه ها هوم، در 18 مورد از 35 منطقه بزرگی که در این تجزیه و تحلیل گنجانده شده، خریداران باید انتظار داشته باشند که در طی 10 دقیقه رانندگی در ساعت شلوغی مرکز شهر، مبلغ بیشتری را برای خانه پرداخت کنند. با این حال، توجه داشته باشید که ارزش خانه‌ها در این گروه نیز در بسیاری از نقاط کشور کندتر رشد می‌کنند، چرا که خریداران بیشتر به مناطق خاصی روی می‌آورند که زمان کمتری برای رفت‌وآمدهای بین شهری قائل می‌شوند.

 

راهنمای خرید آپارتمان در ترکیه

 

  • ویژگی های جامعه

اگر می‌خواهید به رستوران‌ها و مغازه‌ها بروید، باید ببینید چقدر می‌توانید پیاده روی یا با دوچرخه تا شهر بروید. با بررسی پارک ها و جاذبه های اطراف محل سکونت خود، می توانیدزمانی را برای ایجاد سرگرمی در منطقه خود اختصاص دهید. اگر مناطق خلوت را ترجیح می دهید و از رانندگی برایتان مهم نیست، خانه هایی را در نظر بگیرید که حریم خصوصی بیشتری را ارائه می دهند.

  • کیفیت مدارس در مناطق

 والدینی که به دنبال یک خانه جدید هستند، غالبا هر کاری می کنند تا اطمینان حاصل کنند که فرزندشان بهترین آموزش ممکن را دریافت می‌کند. این موضوع به حدی است که انتخاب خانه‌ای نزدیک به مدارس فرزندانشان را ترغیب به خرید ملک در حوزه مدرسه فرزندان خود می کند. همچنین باید بگوئیم که شما باید از مدارس محلی دیدن کنید که ارزش های کیفی و مزیت های برتری را برای کودکان و فرزندان شما به ارمغان آورد.

  • جهت جغرافیایی در ملک

در نظر بگیرید که تجربه روزانه زندگی خود در خانه چه احساسی را در شما تداعی می کند؟ توجه به این سوالات و پاسخ به هریک از آن ها می تواند در خرید ملک از استانبول ترکیه کمک زیادی به شما عزیزان کند.

  • اتاق خواب و حمام

اگر قصد دارید در آینده نزدیک تعداد فرزند بیشتری را به خانواده خود اضافه کنید, باید خانه جدید شما امکانات بیشتری را در بر داشته باشد. حالا این امکانات خواه یک اتاق اضافی برای یک فرزند جدید باشد و یا یک حمام یا دستشویی بیشتر در خانه.

همچنین اگر قصد دارید در خانه کارهای اداری خود را انجام دهید, در نظر بگیرید که آیا به یک فضای اداری اختصاصی نیاز دارید یا یک فضای انعطاف پذیر که می تواند به عنوان یک فضای کاری باشد. و اگر هم به سمت بازنشستگی می روید، به این فکر کنید که چقدر فضا برای انجام کارهای خود نیاز دارید.

  • فضای باز

اکثر جزء خریدارانی هستید که به فضای بیرون اهمیت زیادی می دهید, باید ملکی را خریداری نمائید که از طبیعت خاص برخوردار باشد.  این موضوع به حدی مهم است که غالبا بسیاری از افراد بعد از معامله ملک نسبت به خرید خود پشیمان هستند.

 

  • پتانسیل برای عدم هزینه اضافی در خانه

بسیاری از خریداران به دنبال خانه‌ای هستند که آماده نقل مکان باشد تا بتوانند از تعمیرات و به‌روزرسانی‌های گران قیمت اجتناب کنند. اگر می‌خواهید خانه‌تان را با سبک شخصی خود سفارشی کنید، ممکن است بخواهید از خانه‌هایی که نمی‌توان آن‌ها را مطابق با اولویت‌های شما تغییر داد، یا خانه‌هایی که اخیراً به‌روزرسانی شده‌اند و به قیمت بالایی به فروش می‌رسند، اجتناب نمائید.

  • امکانات رفاهی سبک زندگی

احتمالاً می خواهید خانه جدیدتان سبک زندگی فعلی شما را بهبود بخشد و به نظر می رسد که تصور می کنید زندگی در یک خانه جدید چگونه خواهد بود. هنگام ارزیابی خانه ها، به سرگرمی های خود در خانه و آنچه شما را خوشحال می کند, فکر کنید. برای مثال اگر دوست دارید آشپزی کنید، به آشپزخانه توجه ویژه ای داشته باشید. یا گر دوست دارید برای ورزش بدوید، به مسیرها و خیابان های نزدیک منزل خود توجه کنید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کریدم تا به شما دوستان عزیز بگوئیم که معیارهای خرید ملک یا آپارتمان در شهر زیبای ترکیه چه می باشد. امیدواریم این محتوا توانسته باشد برای شما سودمند واقع شده باشد.

کپی رایت @ Hihomes. طراحی و توسعه توسط Rigel.ir