هزینه مهاجرت به ترکیه 2022

News
پنجشنبه 10 شهریور 1401

تمام هزینه های مهاجرت به ترکیه در سال 1401

مهاجرت به ترکیه و تشکیل یک زندگی جدید در خارج از ایران، هزینه‌های مجزایی دارد و شما قبل از انجام دادن کارهای اقامت در ترکیه، باید به دنبال هزینه مهاجرت به ترکیه باشید تا بتوانید با پیچ‌و‌خم‌های زندگی در ترکیه مقابله کنید.

مهاجرت به ترکیه در مدل‌های مختلفی مانند سرمایه‌گذاری، خرید و فروش ملک، مهاجرت از طریق کار یا تحصیل و... انجام می‌شود که هر کدام هزینه‌های متفاوتی دارند.

در این صفحه شرکت های هومز تصمیم دارد شما را با راه‌های مهاجرت به ترکیه و هزینه‌های ضروری برای قبل از مهاجرت و بعد از مهاجرت را در اختیار شما قرار دهد.

هزینه مهاجرت به ترکیه

راه‌های مهاجرت به ترکیه

شما به چندین روش می‌توانید به ترکیه مهاجرت کنید. شما می‌توانید از طریق تحصیل، کار، سرمایه‌گذاری، خرید ملک و... به این کشور مهاجرت کنید. در ادامه شما را با روش‌های مهاجرت به ترکیه آشنا می‌کنیم.

مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل

اولین راه اقامت در ترکیه، درخواست مهاجرت از طریق تحصیل است؛ شما برای تحصیل در ترکیه باید بتوانید در دانشگاه‌های دولتی قبول شوید و قبل از پذیرش شما، باید در آزمون یوس امتحان دهید؛

در صورتی که موفق شوید پس از آماده‌سازی مدارک لازم، می‌توانید برای ادامه تحصیل به ترکیه مهاجرت کنید.

مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل

بعد قبول شدن شما در آزمون، شما باید در دانشگاه مورد نظر ثبت‌نام کنید و کارهای اداری جهت مهاجرت از طریق تحصیل را انجام دهید. قبل از سفر، شما باید با هزینه های مهاجرت از طریق تحصیل و هزینه اقامت در ترکیه آشنا شوید.

برای مهاجرت از طریق تحصیل شما باید هزینه شهریه دانشگاه، هزینه‌های جانبی تحصیل، هزینه خورد و خوراک، هزینه استفاده از وسایل نقلیه و... را پرداخت کنید.

شما می‌توانید بخشی از هزینه‌های ضروری خود را از طریق کار دانشجویی پاره وقت تامین کنید و در این کشور زندگی کنید.

مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک

یکی از قابل اطمینان‌ترین روش مهاجرت در ترکیه، خرید ملک است. اگر شما بودجه مناسبی برای خرید ملک در این کشور داشته باشید، از این طریق می‌توانید به همراه خانواده خود در کشور ترکیه مهاجرت و زندگی کنید.

قیمت خانه در ترکیه برای دریافت اقامت در شهرهای بزرگ و پر جمعیت در سال 2022 بیش از 400 هزار دلار است و در شهرهای کوچک بیش از 250 هزار دلار تعیین شده است.

مهاجرت به ترکیه از طریق کار

اقامت ترکیه از طریق کار برای کسانی که به زبان ترکی مسلط هستند، امکان پذیر است. اگر شما می‌خواهید جز کسانی باشید که از طریق کار به ترکیه مهاجرت می‌کند، باید به زبان ترکی استانبولی در حد متوسط تا پیشرفته تسلط داشته باشید.

مهاجرت به ترکیه از طریق کار

درآمد ماهیانه شما در کشور ترکیه تقریبا 8 تا 9 هزار لیر در ماه است و شما در یک سال تقریبا می‌توانید از طریق کار کردن تا 118 لیر درآمد کسب کنید.

میزان درآمد شما ارتباط نزدیکی با تخصص شما و تسلط شما به زبان دارد و هر چقدر که شما تسلط کمتری به زبان ترکی داشته باشید، درآمد شما نسبت به چیزی که ذکر شده، کمتر می‌شود.

شاید شما تصمیم بگیرید تنها به مدت یک سال در کشور ترکیه کار کنید و پس از آن به ایران بازگردید؛ در این صورت شما قبل از مهاجرت باید هزینه اقامت یکساله در ترکیه را بررسی کنید و سپس کارهای مهاجرت را انجام دهید.

مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری

یکی دیگر از راه‌های اقامت در ترکیه، سرمایه‌گذاری است و شما می‌توانید برای راه‌اندازی کسب و کار و سرمایه‌گذاری در این کشور، در یکی از بانک‌های کشور ترکیه که می‌تواند بانک زراعت باشد، یک حساب بین‌المللی تاسیس کنید.

طبق توافق دو کشور ایران و ترکیه، شما با پاسپورت ایرانی هم می‌توانید در بانک زراعت ترکیه یک حساب بین‌المللی باز کنید و سرمایه‌گذاری خود را شروع کنید.

مهاجرت به ترکیه از طریق اخذ شهروندی

شما پس از 2 ماه زندگی در کشور ترکیه، می‌توانید پاسپورت ترکیه را دریافت کنید و شهرونده این کشور شوید.

شما برای اینکه بتوانید از طریق اخذ شهروندی به کشور ترکیه مهاجرت کنید، باید حدود 250 هزار دلار سرمایه داشته باشید تا بتوانید اقدام به خرید خانه کنید.

مهاجرت به ترکیه از طریق اجاره خانه

شما می‌توانید از طریق اجاره خانه به ترکیه مهاجرت کنید، ولی این کار ریسک زیادی دارد و ممکن است پس از به پایان رسیدن زمان اقامت، اقامت شما از طریق اجاره خانه در ترکیه تمدید نشود و مجبور به ترک کشور ترکیه شوید.

نکته مهم این است که دولت ترکیه در سال 2022 اقامت خانواده‌هایی که از طریق اجاره خانه به این کشور مهاجرت کردند تمدید نکرد و آن‌ها مجبور به ترک ترکیه شدند.

طبق شرایط جدید اقامت در ترکیه، شما تنها یکسال می‌توانید بعد از اجاره کردن خانه زندگی کنید و اقامت شما تمدید نمی‌شود و اگر نمی‌خواهید دیپورت شوید ؛

باید در طول یکسال از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری و دیگر روش‌ها در کشور ترکیه زندگی کنید تا دیپورت نشوید.

برای اجاره کردن خانه در این کشور شما نیازی به رهن خانه ندارید و تنها لازم است هزینه یک ماه اجاره را به صورت پیش پرداخت و کرایه کنید.

بررسی هزینه‌ های قبل از مهاجرت به ترکیه

طبق توافق ایران و ترکیه، شهروندان ایرانی برای مهاجرت و اقامت در ترکیه نیازی به ویزا ندارند. با این وجود قبل از مهاجرت شما باید تعدادی کارهای اداری مانند احراز هویت، ترجمه اسناد و... انجام دهید و این کارهای اداری هزینه شما قبل از مهاجرت را افزایش می‌دهد.

برای اینکه شما در ترکیه بتوانید به صورت قانونی زندگی کنید، حساب بانکی تاسیس کنید، گواهینامه رانندگی بگیرید یا یک خانه خرید کنید، باید مدارک مهمی مانند اصل پاسپورت، کارت اقامت در ترکیه، کد مالیاتی و... را به زبان ترکی ترجمه کنید و همراه خود داشته باشید.

شما قبل از مهاجرت به ترکیه باید برای حداقل 6 ماه اول، پول همراه خود داشته باشید و هزینه بلیط پرواز، رزرو هتل، اجاره خانه به مدت 6 ماه یا 1 سال، هزینه خورد و خوراک، هزینه پرداخت قبض آب، برق و...، هزینه کارت اقامت موقت و... را بتوانید تامین کنید.

بررسی هزینه‌های بعد از مهاجرت به ترکیه

همانطور که می‌دانید مهاجرت به ترکیه در مدل‌های مختلفی مانند مهاجرت برای ادامه تحصیل، کار، سرمایه‌گذاری و... انجام می‌شود و هر کدام از این راه‌ها، هزینه‌های مجزایی دارند.

به فرض مثال اگر شما قصد مهاجرت تحصیلی یا شغلی دارید، باید یک آپارتمان خرید کنید. آپارتمان‌های مناطق استانبول حدود 20 درصد نسبت به دیگر شهرهای ترکیه گران‌تر هستند و اگر شما در شهرهای ارزان قیمت ترکیه مانند آنکارا، ازمیر و... ساکن شوید، هزینه شما کمتر می‌شود.

هزینه های زندگی در ترکیه

ترجمه اسناد رسمی به زبان ترکی، دریافت گواهینامه رانندگی، تمدید پاسپورت، سفر با وسایل نقلیه به محل‌کار یا دانشگاه، پرداخت قبض‌ها، خرید خوراک، خرید لباس و... هزینه‌های جانبی هستند که شما بعد از مهاجرت به ترکیه باید پرداخت کنید.

مهاجرت به ترکیه از طریق شغل یا تحصیل نسبت به مهاجرت از طریق خرید خانه هزینه کمتری دارد؛ برای مهاجرت از طریق خرید خانه، شما حداقل باید 40 تا 50 هزار دلار داشته باشید تا بتوانید یک ملک در ترکیه خرید کنید.

اگر شما از طریق شغل و یا تحصیل می‌خواهید در ترکیه اقامت کنید، می‌توانید یک خانه مناسب با قیمت 1400 لیر خرید و ماهانه هزینه آن را پرداخت کنید.

هزینه ماهانه شما در شهر استانبول تقریبا 5 هزار لیر است و شما قبل از مهاجرت به تمام موارد ذکر شده باید توجه کنید و یا با یک شخص متخصص و با سابقه هم فکری کنید.

بهترین راه مهاجرت به ترکیه

یکی از بهترین راه‌های اقامت در ترکیه، سرمایه‌گذاری در این کشور است. در صورتی که شما بودجه کافی برای سرمایه‌گذاری در این کشور داشته باشید، می‌توانید به ترکیه مهاجرت کنید.

برای اینکه اقدام به خرید آپارتمان، سوئیت، مغازه یا یک منزل در ترکیه کنید، باید از یک شرکت معتبر که سابقه زیادی در خصوص خرید و فروش در ترکیه دارد کمک بگیرید.

شما می‌توانید با خرید یک مغازه در ترکیه، در این کشور زندگی کنید و کسب درآمد کنید؛ اما در این خصوص هم باید با پشتیبانی ما مشورت کنید تا ما از شرایط روش مهاجرت و هزینه اقامت دائم ترکیه با شما صحبت کنیم.

در صورتی که تصمیم دارید از طریق سرمایه‌گذاری و خرید ملک به ترکیه مهاجرت کنید، می‌توانید با تیم های هومز در تماس باشید؛ ما راه‌های را در اختیار شما قرار می‌دهیم که به هیچ وجه دیپورت نشوید و به راحتی بتوانید در این کشور زندگی کنید.

کپی رایت @ Hihomes. طراحی و توسعه توسط Rigel.ir